کد خبر: ۶۹۹۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
در این پژوهش که توسط پژوهشگران کانادایی دانشگاه مک مستر صورت گرفته مشخص شده که خوردن ماهی‌های چرب، چون آزادماهیان و ساردین می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد که خوردن دستکم دوبار در هفته ماهی چرب می‌تواند خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به میزان بیش از یک پنجم کاهش دهد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پژوهشگران با گردآوری داده‌های مرتبط با چهار بررسی انجام شده بر روی بیش از ۱۵۰ هزار نفر به این نتیجه دست یافته‌اند. در این بررسی مشخص شد که با خوردن دستکم ۱۷۵ گرم (دو وعده) در هفته ماهی چرب می‌توان خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش داد.

در این پژوهش که توسط پژوهشگران کانادایی دانشگاه مک مستر صورت گرفته مشخص شده که خوردن ماهی‌های چرب، چون آزادماهیان و ساردین می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند.

این بررسی داده‌های ۱۹۰ هزار نفر از ۵۸ کشور جهان مورد بررسی قرار گرفته است. این کاهش میزان مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی در میان افرادی که دستکم دو بار در هفته ماهی‌های چرب خورده بودند بین ۱۸ تا ۲۱ درصد اعلام شده است.

ماهی‌های روغنی مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ساردین و ماهی قزل آلا سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. این ماهی‌ها از جمله بهترین خوراکی‌ها برای دریافت چربی ضروری هستند. هر چه ماهی چرب‌تر باشد امگا ۳ و اسید‌های چرب غیراشباع بیشتری دارد.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره
عضویت در خبرنامه
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین