کد خبر: ۶۹۹۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی:

جام حذفی فوتبال؛ صعودِ پرسپولیس، آلومینیوم، ملوان و سپاهان به یک‌هشتم نهایی

 تیم فوتبال پرسپولیس با برتری قاطع مقابل مس‌نوین کرمان به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران راه یافت. قرار است قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی ظرف روزهای آینده در سازمان لیگ برگزار شود.
جام حذفی فوتبال؛ صعودِ پرسپولیس، آلومینیوم، ملوان و سپاهان به یک‌هشتم نهایی
آفتاب‌‌نیوز :

عصر امروز (جمعه) و در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، تیم دسته دومی مس‌نوین در ورزشگاه شهید باهنر کرمان از پرسپولیس میزبانی ‌کرد که میهمان با کسب برتری سه بر صفر راهی دور بعدی شد.

قضاوت بازی را محمدحسین ترابیان با کمک‌های مرتضی شهریاری و مازیار معتمدنیا برعهده داشت.

در این دیدار، «مهدی ترابی» که اخیرا به پرسپولیس بازگشته است با بازشدن پنجره نقل و انتقالاتی تیمش از ابتدا در ترکیب قرار گرفت.

بازی با حملات همه جانبه پرسپولیس آغاز شد و شاگردان «یحیی گل‌محمدی» در اندیشه این بودند تا به گل زودهنگام دست یابند.

در دقیقه ۱۶ بازیکنان پرسپولیس از اشتباه مدافعان مس استفاده کرده و با ضربه سر مهدی‌ خانی به گل رسیدند که این گل به دلیل آفساید بودن مردود اعلام شد.

دو دقیقه پس از آن ضربه تماشایی مهدی خانی با بدشانسی به تیرک دروازه میزبان برخورد کرد.

در دقیقه ۲۴ مهدی عبدی دروازه‌بان میزبان را از پیش‌رو برداشت و در ادامه نتوانست دروازه خالی را باز کند.

حملات میهمان در دقیقه ۳۷ جواب داد و ارسال مهدی ترابی را کمال کامیابی‌نیا با ضربه سر به گل نخست پرسپولیس تبدیل کرد.

در ادامه ضربه فنی و زیبای مهدی ترابی به تیرک افقی دروازه مس برخورد کرد.

در نیمه دوم تیم میزبان سعی داشت با ارسال‌های بلند و شوت‌های از پشت محوطه جریمه، شانس خود را برای گلزنی امتحان کند.

در دقیقه ۵۶ مهدی عبدی در ادامه ناکامی‌هایش در مصاف تک به تک با دروازه‌بان مس نتوانست گلزنی کند.

در دقیقه ۵۸ ارسال بی‌نقص سعید آقایی را امید عالیشاه با ضربه سر به تور دروازه مس دوخت تا سند صعود پرسپولیس را امضاء کند.

در دقیقه ۶۴ فرار «میلاد سرلک» و ارسال او را امید عالیشاه به گل دوم خود و سوم تیمش تبدیل کرد تا ستاره بازی باشد.

در دقایق پایانی پاس خوب ترابی به شهریار مغانلو رسید و مهاجم تازه وارد پرسپولیس در عین ناباوری نتوانست دروازه خالی را باز کند.

در نهایت این دیدار با برتری سه بر صفر میهمان به اتمام رسید تا پرسپولیس صعود آسانی به مرحله بعدی داشته باشد.

ترکیب مس‌نوین

امیرحسین طاهری، علی خلیلی ماهانی، کیان عباسپور، امیرحسین صالحی، میلاد پورصف شکن، حجت ده‌شیخ، عارف زینلی گوهرریزی، محمدامین کاظمیان، حسین تهامی، آرمان شهدادنژاد، علیرضا قادری

ترکیب پرسپولیس

بوژیدار رادوشویچ، سیدجلال حسینی(محمد انصاری)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک(محمد شریفی)، مهدی ترابی، امید عالیشاه(احسان پهلوان)، مهدی عبدی(سیامک نعمتی) و مهدی‌ مهدیخانی(شهریار مغانلو)

پاس همدان از جام حذفی فوتبال کشور انصراف داد

در حالیکه قرار بود امروز پاسی‌ها در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال کشور مهمان پارس جنوبی جم باشد، به این شهر عزیمت نکرد.

باشگاه پاس دلیل انصراف از این مسابقات را جدایی کادر فنی و مشخص نشدن کادر جدید مربیان اعلام کرد.

تیم پاس هنوز به صورت رسمی کادر فنی خود را به سازمان لیگ معرفی نکرده و با وجود اینکه احمد جمشیدیان به عنوان سرمربی برگزیده شده، اما قرارداد رسمی وی به ثبت نرسیده است.

بنابراین امکان حضور پاس در مقابل پارس جنوبی بدون حضور مربیان وجود نداشت و پاسی‌ها با ارسال نامه به سازمان لیگ، به طور رسمی از این مسابقات کنار کشیدند.

مشکل دیگر پاس بسته بودن پنجره نقل و انتقالات در جذب بازیکن جدید در نیم فصل است.

امیرعظیمی مدیرعامل باشگاه پاس پیش از این نیز از مسوولان درخواست داشت که نسبت به تسویه بدهی‌ها برای بازگشایی پنجره نقل و انتقالات نیم فصل چاره اندیشی کنند.

پاس در لیگ دسته ۲ فوتبال کشور حضور دارد.

راهیابی خوشه‌طلایی به یک‌هشتم جام حذفی با بُردی پرگل

امروز (جمعه) در مرحله یک شانزدهم جام حذفی تیم‌های شهرداری بردسکن و خوشه طلایی روبروی یکدیگر قرار گرفتند.

در این دیدار تیم خوشه‌‍طلایی موفق شد با نمایش فوتبالی هجومی به برتری پر گل دست پیدا کند.

سجاد اژدر، محمد سرافراز و امین دادمهر در این مسابقه موفق شدند دروازه تیم شهرداری بردسکن را باز کنند تا خوشه‌طلایی به مرحله بعدی صعود کند.

صعود ملوان با درخشش مهاجم تمام نشدنی

تیم‌های ملوان بندرانزلی و ویستا توربین تهران در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی از ساعت ۱۵ امروز (جمعه) در انزلی به مصاف هم رفتند که در پایان تیم میزبان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی دور بعدی شد.

گل اول این بازی در دقیقه ۱۳ توسط سید جلال رافخایی زده شد. این بازیکن ۳۶ ساله بعد از مدت‌ها دوری از فوتبال، دوباره به میادین بازگشته و حالا نخستین گل خود را هم برای تیم مازیار زارع به ثمر رساند. در دقیقه ۹۰ هم محمد مهری زننده گل دوم بود.

در سوی مقابل تیم دسته دومی ویستا توربین با سرمربیگری فرشاد پیوس پا به این دیدار گذاشته بود اما حریف تیم دسته یکی نشد و از گردونه مسابقات کنار رفت. با این وجود تک گل این تیم تهرانی در اوقات اضافه نیمه دوم به وسیله اکبری‌پور ثمر رسید.

گام‌های لرزان منصوریان در اراک؛ آلومینیوم راهی یک هشتم جام حذفی

منصوریان که به تازگی هدایت تیم آلومینیوم را برعهده گرفته است امروز برای اولین بار هدایت بازیکنان تیم جدیدش را مقابل تیم هوادار تهران در ورزشگاه «امام خمینی (ره)» شهر اراک برعهده گرفت و پس از ۱۲۰ دقیقه جدال نفس گیر با خوش شانسی در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ حریف جان سختش را شکست داد و به مرحله بعدی این جام صعود کرد.

این دیدار درچارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برگزار شد و شاگردان «رضا عنایتی» با قبول شکست در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم اراک از گردونه این رقابت ها کنار رفتند.

نیمه نخست، علاقه مندان به این دو تیم بازی زیبای را مشاهده نکردند در این نیمه بازیکنان به جای ارائه بازی تاکتیکی و زیبا، بازی فیزیکی و پربرخوردی را به نمایش گذاشتند.

همانند نیمه نخست، در نیمه دوم نیز این تیم میهمان بود که شروع مناسب تری نسبت به میزبان داشت. عنایتی سرمربی هوادار در ابتدای این نیمه «مجتبی محبوب مجاز» را به ترکیب تیمش اضافه کرد و با این تغییر تقریبا به خواسته هایش رسید. سرعت دادن به بازی در دستور کار آنان بود و با این تاکتیک بارها و بارها در محوطه جریمه میزبان صاحب موقعیت هایی شدند اما تلاش آنان گلی را برای تیم شان به همراه نداشت.

سرمربی هوادار برای حفظ و همچنین افزایش فشار بر میزبان تغییرات دیگری را نیز در ترکیب تیمش ایجاد کرد و «صادق رضای نیا» و «سعید کریمی» را به عنوان بازیکن جانشین به زمین فرستاد.

این مساله باعث شد تا بازیکنان آلومینیوم در این دقایق بیشتر از گذشته به روی بازیکنان میهمان خطا کنند و مانع از ایجاد فرصت بر روی دروازه خودی شوند.

اشتباهات تاثیر گذار «حسن پورحمیدی» سنگربان آلومینیوم در نیمه دوم بیشتر از نیمه اول بود و کادر فنی و بازیکنان از این شیوه بازی به شدت نگران شده بودند.

در دقیقه ۷۶ بهترین فرصت تیم هوادار تهران از دست رفت و آنان درحالیکه توپ از دستان پورحمیدی خارج شده بود نتوانستند دروازه او را باز کنند.

در دقیقه ۷۸ «امید سینک» تنها موقعیت مناسب گلزنی آلومینیوم اراک دراین نیمه را از دست داد.

در دقایق باق مانده همین روند ادامه داشت و بازیکنان هوادار سوار بر بازی بودند و در نقطه مقابل بازیکنان تیم میزبان تنها چشم به ضد حملات داشتند اما هیچ کدام به گل نرسیده تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود.

نیمه اول وقت های اضافه اتفاق خاصی نیفتاد و وقت دوم اضافه آغاز شد در ابتدای این نیمه تیم هوادار می توانست به گل برسد اما اینگونه نشد و در ادامه نیز همچنین بود تا با ضربات پنالتی تیم پیروز میدان مشخص شود.

پورحمیدی به رغم عملکرد نه چندان مطمئنش درجریان بازی در ضربات پنالتی عملکرد مناسب تری نسبت به همتای خود در تیم هوادار داشت و با گرفتن پنالتی نخست حریف پیروزی تیمش را رقم زد.

«امیر ایار» قضاوت این دیدار را برعهده داشت. او به «شاهین توکلی» کارت زرد نشان داد و این بازیکن را جریمه کرد.

ایار درحالیکه بازی اواخر وقت های اضافه نیمه دوم در جریان بود به عنایتی سرمربی هوادار به دلیل اعتراض به تصمیم داوری در این دقایق کارت زرد نشان داد و او را نیز جریمه کرد.

ترکیب تیم آلومینیوم اراک:

حسن پور حمیدی، رامتین سلیمان زاده، سید مهدی حسینی، مصطفی احمدی، حامد پاکدل، امید سینک، شاهین توکلی، میثم مجیدی، اسماعیل شریفات، امیرمحمد هوشمند و میثم آقایی.

ترکیب تیم هوادار تهران:

امیرحسین پورمحمد، آرام عباسی، صایب محبی، محمد چهارمحالی، حسین صادقی، مهدی عبدی، وحید امانی، جواد غلامی روشن، مسلم حق شناس، محمد جواد محمدی و علی هزامی.

تیم دسته اولی هوادار در مرحله قبل جام حذفی با قرعه استراحت مواجه و راهی مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابت ها شده بود.

اتحاد کامیاران در ضربات پنالتی مغلوب قشقایی شیراز شد

 تیم فوتبال قشقایی شیراز با برتری مقابل اتحاد کامیاران در مرحله یک شانزدهم جام حذفی جواز صعود به مرحله بعدی را دریافت کرد.

دو تیم از ساعت ۱۵ امروز(جمعه) به مصاف هم رفتند که در وقت های قانونی و اضافه به تساوی بدون گل رضایت دادند.

در ضربات پنالتی تیم قشقایی شیراز ۱۰ بر ۹ به پیروزی رسید و به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد.

قضاوت این دیدار بر عهده فرهاد قاسمی بود و محمد نوری و سعید محمدی وی را در امر قضاوت یاری کردند.

غریبه‌ای دیگر در جام حذفی؛ شهرداری بندر‎عامری به یک‌هشتم رسید

امروز (جمعه) در مرحله یک شانزدهم جام حذفی تیم‌های استقلال ملاثانی و شهرداری بندرعامری روبروی یکدیگر قرار گرفتند.

این مسابقه در وقت‌ قانونی با تساوی بدون گل پایان یافت.

در ضربات پنالتی تیم شهرداری بندرعامری موفق شد با نتیجه چهار بر سه به پیروزی رسیده تا به عنوان تیمی حاضر در لیگ دسته دوم کشور، یکی دیگر از غریبه‌های یک هشتم جام حذفی لقب بگیرد.

تسویه حساب دراماتیک ویسی با نفت زیر باران سیل آسای مسجدسلیمان

تیم های نفت مسجدسلیمان و خیبر خرم آباد از ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی در ورزشگاه شهید بهنام محمدی و در هوایی بارانی به مصاف هم رفتند که در پایان خیبر خرم آباد در ضربات پنالتی موفق شد به برتری برسد.

بازی در ۹۰ دقیقه و در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه ای گلی نداشت تا تکلیف بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

نیما انتظاری اولین پنالتی نفت را تبدیل به گل کرد. سپس عارف رستمی نیز نخستین پنالتی خیبر را بر خلاف جهت حرکت احمد گوهری به گل تبدیل کرد. سجاد جعفری دومین پنالتی نفت را به هدر داد و نادرپور، گلر تیم میهمان موفق به مهار آن شد. مهران احمدی هم مانند هم تیمی خود توانست دروازه بان نفت را فریب دهد و تیمش را ۲ بر یک در ضربات پنالتی پیش بیاندازد.

بهروز نوروزی فر زننده سومین پنالتی تیم میزبان بود. ضربه این بازیکن هم به وسیله نادر پور مهار شد تا کار برای نفت سخت شود. حمدالله ابدام، بازیکن تیم خیبر می توانست فاصله را به ۲ افزایش دهد اما واکنش خوب گوهری نتیجه را ۲ بر یک نگه داشت. ساسان حسینی، بازیکن جوان تیم نفت با وجود اینکه نادر پور جهت توپش را تشخیص داده بود توانست گلزنی کند و تیمش را به دومین گل برساند. در ادامه مهران احمدی گل سوم خیبر را به ثمر رساند تا خیبر در آستانه پیروزی قرار بگیرد.

عباس بوعذار پنالتی پنجم نفت را در حالی که نادرپور بازهم جهتش را تشخیص داده بود به گل تبدیل کرد تا نتیجه سه بر سه شود. پنالتی پنجم و پایانی خیبر اما به وسیله محمدجواد عباسی به گل تبدیل شد تا شاگردان عبدالله ویسی موفق شوند با نتیجه چهار بر سه به پیروزی برسند و حریف لیگ برتری خود را حذف کنند. ویسی مقابل تیم اسبق خود برد را به به دست آورد و یکی از معدود شگفتی های مرحله یک شانزدهم را رقم زد.

تیم فوتبال سپاهان به سختی از سد مس رفسنجان گذشت

دیدار تیم های فولاد مبارکه سپاهان و مس رفسنجان از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی باشگاه های کشور عصر امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد و در دقیقه ۱۲۰ وقت های دوم اضافه که همه در فکر ضربات پنالتی ها بودند، توانست با نتیجه ۲ بر یک میهمان خود را شکست دهد و به مرحله بعدی جام حذفی کشور صعود کند.

در دیدار امروز تیم سپاهان هجومی کار کرد و در نیمه اول موقعیت های زیادی را روی دروازه میهمان خود به وجود آورد تا اینکه در دقیقه ۶۸ توانست با پاس سرش رفیعی توسط محمدرضا حسینی به گل نخست خود دست یابد.

در ادامه بازی تیم مس رفسنجان نیز که بازی خوبی را در مقابل سپاهان به نمایش گذاشت در آخرین لحظات پایان بازی در دقیقه ۹۳ توانست توسط مهدی کیانی بازیکن سابق سپاهان به گل رسید.

بازی به وقت های اضافه کشیده شد تا شاید ضربات پنالتی برنده را مشخص کند ولی این تیم سپاهان بود که در دقیقه ۱۲۰ وقت های اضافه توسط ولسیانی به گل برتری خود دست یابد.

در ادامه تیم مس کرمان یکی دو موقعیت خطرناک روی دروازه سپاهان به وجود آورد که با بدشانسی این تیم گل نشد و سپاهان پیروز میدان شد و به مرحله بعدی صعود کرد و تیم مس رفسنجان با وجود بازی خوب حذف شد.

در این دیدار برای سپاهان پیام نیازمند، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد نژاد مهدی، عزت الله پورقاز، محمد کریمی تعویض دقیقه ۷۶ گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی تعویض دقیقه ۸۴ با جلال الدین علیمحمدی، یاسین سلمانی تعویض دقیقه ۸۹ با رضا میرزایی ، محمد محبی، محمدرضا حسینی تعویض دقیقه۸۹- مهدی ترکمان و سجاد شهباززاده تعویض دقیقه ۷۶ محمدرضا خلعتبری با هدایت محرم نویدکیا بازی کردند.

در تیم مس رفسنجان نیز داود نوشی صوفیانی، عقیل کعبی، مسیح زاهدی، هومن ربیع زاده، محمد امینی، سجاد آشوری، مهدی کیانی، علیرضا نقی زاده، مهرداد رضایی تعویض دقیقه۷۳ قائم اسلامی خواه، فراز امامعلی و محمد قاضی با سرمربی گری محمد ربیعی به میدان رفتند.

این دیدار را میثم حیدری با کمک های آرمان اسعدی و هیوا بهمنی؛ داور چهارم وحید زمانی قضاوت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین