کد خبر: ۷۰۵۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

فوائد تمرینات هوازی برای بیماران قلبی

نتایج یک بررسی نشان می دهد بیماران قلبی باید برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی تمرینات هوازیِ بیشتری انجام دهند.
فوائد تمرینات هوازی برای بیماران قلبی
آفتاب‌‌نیوز :

در حالیکه افراد سالم برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی و افزایش طول عمر باید سطح فعالیتهای فیزیکی هوازی خود را حفظ کنند، افرادی هم که دچار فاکتورهای خطرزا همچون بالا بودن سطح فشار خون، کلسترول بالا و دیابت هستند، ضرورت دارد تا فعال تر باشند.

نتایج یک بررسی جامع نشان می دهد افزایش سطح فعالیت فیزیکی در افرادی با میزان فشار خون و کلسترول بالا و دیابت با کاهش احتمال بروز سکته قلبی و مرگ و میر همراه است.

گروهی از محققان هلندی اظهار داشتند: نتایج بررسی های گذشته نشان داده بهبود فعالیتهای فیزیکی برای سلامتی مفید است. هرچند بررسی های پیشین در مورد عموم مردم است. اما در این بررسی جدید این موضوع مورد مطالعه قرار گرفت که آیا در افرادی با فاکتورهای خطرزا از قبیل فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت اثربخشی مشابهی وجود دارد.

در این بررسی ۸۸ هزار و ۳۲۰ نفر شرکت داشتند. شرکت کنندگان تحت معاینات فیزیکی قرار گرفته و به پرسش هایی در مورد سابقه پزشکی و سبک زندگی از جمله عادت به ورزش کردن پاسخ دادند. این پرسش ها تقریبا هر چهار سال یکبار تکرار شد.

شرکت کنندگان در این مطالعه بر اساس سطح فعالیت فیزیکی خود در شروع آزمایشات و هر چهار سال یکبار در پنج گروه تقسیم بندی شدند. حدود ۱۸ هزار و ۵۰۲ نفر (۲۱ درصد) از این افراد در شروع مطالعه دچار فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت بودند. همچنین میانگین سنی آنان ۵۵ سال بود.

محققان با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون سن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی دریافتند: افرادی که در میزان فعالیت بدنی شان بهبود قابل توجه یا متوسطی داشته اند در مقایسه با افرادی که سطح فعالیت خود را تغییر نداده بودند حدود ۳۰ درصد کمتر احتمال دارد به بیماری قلبی عروقی مبتلا شده یا فوت کنند.

همچنین ۷۹ درصد دیگر شرکت کنندگان در زمان آغاز مطالعه دچار فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت نبودند. میانگین سنی آنان ۴۳ سال بوده است. محققان با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون سن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی دریافتند: افرادی که میزان فعالیت بدنی آنان به میزان زیادی کاهش داشته است در مقایسه با افرادی که سطح فعالیت خود را تغییر نداده بودند حدود ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی بوده یا فوت شده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، محققان اظهار داشتند: نتایج این بررسی حاکی از آن است افراد سالم برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی و افزایش طول عمر باید سطح فعالیتهای فیزیکی هوازی را حفظ کنند و افرادی که دچار فاکتورهای خطرزا همچون بالا بودن سطح فشار خون، کلسترول بالا و دیابت هستند نیز ضرورت دارد تا بیشتر فعال باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین