کد خبر: ۷۱۰۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

سیر حاوی چه موادی است؟

یک کارشناس گیاه پزشکی گفت: سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های B۲، B۱ و B۳ است.
سیر حاوی چه موادی است؟
آفتاب‌‌نیوز :

شیما احمدی‌نیا، در رابطه با فواید و خواص سیر با اشاره به این که از سال‌های دور تا کنون از سیر برای تصفیه خون استفاده می‌شده است، اظهار کرد: سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و پتانسیل بالایی در نابودی تومورهای سرطانی دارد.

وی ادامه داد: خوردن سیر مجاری تنفس و خون را پاک می‌کند و با این کار از شدت و زحمت تنگ نفس کاسته و گاهی باعث درمان آن می‌شود.

این کارشناس گیاه‌پزشکی تصریح کرد: سیر پوست بدن را خوش رنگ، گونه را سرخ و روده‌ها را از عفونت‌ها پاک می‌کند و به خصوص در اطفال، و با این خصوصیت سپری مقابل تیفوئید و دیفتری و مسکن سیاه سرفه و خروسک است.

وی با اشاره به فواید شگفت انگیز سیر، عنوان کرد: سیر عفونت‌های تنفسی را درمان می‌کند، برای تسکین دندان درد سیر خام را روزی چند بار روی لثه و دندان بمالید، سیر له شده را روی زگیل قرار دهید تا از بین برود، برای درمان سینوزیت چند حبه سیر له شده را در کره تفت دهید و با نان میل کنید، یک حبه سیر را ریز خرد کرده و با کمی آب میل کنید تا نفخ، یبوست و درد معده برطرف شود.

احمدی‌نیا با اشاره به این‌که بوی سیر با جویدن کاهو، جعفری یا خوردن شیر، سیب یا عسل از بین می‌رود، عنوان کرد: گذاشتن مقداری چای خشک در دهان و قورت دادن آن نیز در رفع بوی بد آن مؤثر است.

این کارشناس گیاه پزشکی با اشاره به این‌که روزانه مصرف نصف یا یک حبه سیر خام توصیه می‌شود، بیان کرد: این نکته را باید مدنظر داشت که مصرف پماد غلیظ سیر ممکن است موجب تحریکات جلدی و حتی سوختگی‌های خفیف شود.

وی افزود: همچنین از سیر برای درمان تب، سرفه، سردرد، شکم درد، احتقان سینوسی، نقرس، روماتیسم، هموروئید، آسم، برونشیت، تنگی نفس، فشار خون پایین، قند خون پایین، قند خون بالا و جای گزیدگی مار استفاده کرد.

احمدی‌نیا با اشاره به این‌که سیر برای درمان نسیان و فراموشی مفید است، عنوان کرد: مالیدن سیر بر روی گل مژه و جوش پلک چشم باعث برطرف شدن آن‌ها می‌شود، همچنین گذاشتن سیر پخته در طی چندین روز بر روی میخچه و زگیل باعث رفع آن‌ها می‌شود.

این کارشناس گیاه‌پزشکی بیان کرد: سیر برای درمان بیماری‌های مختلفی ازجمله آسم، برونشیت، روماتیسم، نقرس، میخچه و زگیل به صورت موضعی، سل، دندان درد، نیش زدگی و فشارخون بالا مفید است، همچنین سنگ کلیه را خُرد کرده و در ضدعفونی کردن دستگاه‌های ادراری و عفونت‌های واژینال و مثانه مؤثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین