کد خبر: ۷۱۲۷۴۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

آرا همتی بالا رفت؛ رای رئیس ریخت /زمان انصراف کاندیداهای پوششی از زبان یک اصولگرا

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: طبق نظرسنجی ها تا امروز آرا همتی در حال رشد و آرای رئیسی در حال ریزش است.
آرا همتی بالا رفت؛ رای رئیس ریخت /زمان انصراف کاندیداهای پوششی از زبان یک اصولگرا
آفتاب‌‌نیوز :

جواد آرین منش، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با فضای انتخاباتی در جامعه پس از مناظره اول کاندیداها اظهار کرد: از ابتدا قرار بر این بود که برخی کاندیداها صرفا برای پوشش رئیسی وارد فضای انتخابات شوند.

او افزود: به عنوان مثال قاضی زاده هاشمی و سعید جلیلی هیچ بنایی برای رقابت با رئیسی و باقی ماندن در فضای انتخابات ندارند. این افراد صرفا تا زمانیکه آرای رئیسی خرد نشود در فضا باقی می مانند و اگر ضرری برای رای او ایجاد کنند به زودی انصراف می دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی ها تا امروز آرا همتی در حال رشد و آرای رئیسی در حال ریزش است و رقابت بین این دو تنگاتنگ شده است. اگر به این شرایط برسیم قطعا انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. به نظر می رسد با افزایش رقابت میان رئیسی و همتی مشارکت هم افزایش پیدا می کند البته که فضای مشارکت تا به الان حداقلی است.

مردم با «طرح وان» می‌توانند وارد بورس شوند
فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، در رابطه با "طرح سعید جلیلی برای حامل های انرژی تحت عنوان طرح وان" گفت: این طرح حدود شش ماه قبل از سوی سعید جلیلی طی یک نامه به رئیس مجلس ارائه و پیوستی هم به کمیسیون انرژی داده شد. از قبل با طرح آشناییت داشتم و به همین دلیل در دستورکار فوری کمیسیون انرژی قرار گرفت، با توجه به آنکه مشابه طرح در کمیسیون در حال بررسی بود، به دلیل جامع تر و کامل تر بودن، طرح اقای جلیلی را پذیرفتیم.

او به برنا گفت: البته اشکالاتی بر طرح وارد است و نیاز به کارشناسی های بیشتری دارد اما اکنون طرح در کمیسیون در دست اقدام بوده و طرح جالبی است که همه حامل انرژی را در برمی گیرد و نیاز به هماهنگی دستگاه های اجرایی دارد. آقای جلیلی برای این طرح از کارگروه های مختلف در دولت سایه کمک گرفته و طی جمع بندی، آن را به مجلس ارائه داده است.

فریدون عباسی بیان کرد: قرار است براساس این طرح به هر نفر یا هر خانوار مقداری انرژی سهمیه داده شود حال ممکن است این انرژی در قالب بنزین، نفت سفید و یا برق باشد، یعنی هر آنچه که از حامل های انرژی مورد استفاده قرار می دهند و نحوه استفاده از این حامل ها به اختیار خود فرد است. یعنی ممکن است یک نفر برق زیاد مصرف کند وسایل منزلش برقی باشد نه گازی، خوب این فرد مقداری یارانه حامل انرژی در کشور دریافت می کند. به دنبال واقعی کردن قیمت ها هستیم و به هر فرد یا هر خانوار یک مقدار مشخص انرژی سوبسید دار داده می شود که این قابل فروش است یعنی اگر مصرف نکند، می تواند در هر دوره آن را به فروش برساند و یا وارد بورس شود.

او در پاسخ به این سوال که چه مقدار سوخت و یاحامل انرژی برای هر خانوار در نظر گرفته شده است و آیا با اجرایی شدن این طرح شاهد تغییر قیمت در حامل های انرژی خصوصا بنزین خواهیم بود، بیان کرد: تاکنون مقدار مشخصی در نظر نگرفتیم زیرا باید جوانب مختلف طرح سنجیده شود و نظر کمیسیون اقتصادی و اجتماعی اخذ شود، این طرح همانند کارت بنزین است اما باید بیشتر مورد بررسی قرار بدهیم. در مجموع طرح خوبی است و در آن همه حامل های انرژی در نظر گرفته شده و می تواند، جلوی قاچاق و مصرف زیاد را بگیرد و قیمت ها را واقعی و درآمد عمومی دولت را هم افزایش دهد.
بیشتر بخوانید:

او افزود: با اجرایی شدن این طرح قیمت ها به سمت واقعی شدن می رود، بنا داریم مصرف سوخت برای همه بهینه شود و آئین نامه ها و استانداردهای سوخت را به تدریج اجرایی کنیم. اگر بخواهیم به مصرف درست انرژی بپردازیم، چیزی بین 10 تا 15 سال باید کار کنیم تا درصد خوبی از این را به نتیجه برسانیم. هنوز در بحث مقدار مصرف به یک کمیت نرسیده ایم، البته شاید آقای جلیلی کار را تمام کرده باشد چون این موضوع برای 5-6 ماه قبل بوده است که ما هم روی آن کار کردیم و پاسخ هایی داده ایم که مثلا نکات باید روشن شود مطمئنا، کارگروه هایی که ایشان داشته خیلی هم فعال بودند. اگر دولت آینده آقای جلیلی باشد مطمئنا این طرح زودتر به نتیجه خواهد رسید. به دنبال واقعی شدن قیمت ها و مطابق بر سقف درآمد مردم هستیم و به مردم، یارانه تجمعی داده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
4
13
آقای رئیسی برای فرار از بحث های کارشناسی به کلی گویی میپردازد .به طور مثال میگوید , این وضعیت اقتصادی قابل تحمل نیست , جوانان باید شغل داشته باشند , بتوانند ازدواج کنند و تشکیل خانواده دهند . ولی اگر از ایشان سئوال شود چگونه و با چه راهکاری جوابی ندارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
رییس جمهور باید جهت دهی کلی داشته باشد، و در زمینه های مختلف دیدی کلی داشته باشد و محال است فردی در همه زمینه های اقتصادی فرهنگی امنیتی نظامی و ... متخصص باشد، بلکه با جهت گیری کلی خود از مشاورینی که هم جهت با او هستند در هریک از تخصص ها بهره میبرد
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
3
4
ا قای همتی جواب مردم را بدهد در مدت سه سال ریا ست ایشان بر بانک مرکزی دلار8 تومان شد تا 33 هزار تومان چاپ پوول با لا بردن نر خ تورم تا 0/50 می گوید اجازه نداشتم چرا ماندی اقای همتی در سه سال کاری انجام ندا دی در چهار سال چکار می کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
آقای ناشناس میشه بگید وقتی دلار وارد کشور نمیشه باید گران بشه یا ارزان؟؟؟؟ این هیچ ربطی به همتی نداره بلکه به تحریم و رفع آن مربوط است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
چرا شرایط و وضعیتی که در آن قرار داشتیم و آقای همتی هیچ نقشی در آن نداشت را در نظر نمی گیرید؟ وقتی ما حتی نمی توانیم دلارهای فروش انرژی به عراق را بگیریم چه انتظاری از آقای همتی دارید؟ وقتی کل فروش نفت ایران در سال به 5 میلارد دلار هم نمی رسد همتی چکار میتواند بکند؟ بیشتر اقتصاددانان عقیده دارند اگر همتی رئیس بانک مرکزی نمی شد دلار تا مرز 50 هزار تومان می رفت و این به دلیل نبود واردات و صادرات امری بدیهی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
2
4
کاندیدای پوششی برای اصوگرایان قابل قبول است ولی برای اصلاح طلبان نه!!!!
یک بام ودو هوا!!!؟؟؟
درحالیکه قبلا به آقای جهانگیری گفته اند چرا درسال 96 کاندیدای پوشش روحانی بودی ونباید انصراف میدادی!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین