کد خبر: ۷۱۴۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

کابینه رئیسی روی کاغذ گمانه/ چه کسانی وزیر دولت سیزدهم می شوند؟

برای تصدی وزارت بهداشت نام سعید نمکی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز به میان آمده است. در عین حال برخی منابع مدعی شده اند نیکزاد در دولت آینده نقشی نخواهد داشت و در مجلس می ماند.ر انتخابات ریاست جمهوری 1400 گمانه زنی هایی درباره کابینه احتمالی او آغاز شده است.
کابینه رئیسی روی کاغذ گمانه/ چه کسانی وزیر دولت سیزدهم می شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

رئیسی پیش از انتخابات اعلام کرده بود کسی که وارد دولت آینده او می شود به نماد دولت تبدیل خواهد شد و باید متخصص، کارآمد و انقلابی باشد، به همین دلیل افرادی که در ستاد او هستند لزوما از اعضای کابینه احتمالی او نخواهند بود. با این حال تا به امروز صحبت هایی درباره کابینه احتمالی رئیسی به میان آمده است.به گزارش راهبرد معاصر؛ برخی سعید جلیلی را به عنوان معاون اول معرفی کرده اند.

برخی برای مخبر دزفولی نیز برای معاون اولی شانس قائل هستند. هرچند «شرق» در گزارش دیروز خود با اشاره به این که سعید جلیلی نامه انصراف خود از کاندیداتوری را روی سربرگ شورای عالی امنیت ملی نوشته بود، مدعی شده که او با این کار نشانی سِمت آینده خود را به رئیسی داده است.این روزنامه اصلاح ‌طلب البته علی نیکزاد، رئیس ستاد انتخابات رئیسی و غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر فعلی رئیسی را نیز به لیست معاون اول‌های احتمالی افزوده است.برخی نیز از سعید محمد برای سمت معاون اولی یاد کرده اند. در میان این احتمالات نام حجت ا... عبدالملکی، فرهاد رهبر و محمد رضا پور ابراهیمی به عنوان گزینه های اصلی وزارت اقتصاد پررنگ تر است. البته نام فرهاد رهبر به عنوان وزیر علوم نیز آمده است . گمانه زنی ها نام منوچهر متکی، حسین امیر عبداللهیان وعلی باقری را به عنوان گزینه احتمالی وزارت خارجه مطرح می کردند. در این لیست نام صادق محصولی و صولت مرتضوی هم به عنوان وزیر کشور اعلام می شود.

در این میان گفته می شود احتمال تصدی وزارت اطلاعات از سوی حسین طائب و محسنی اژه ای و حیدر مصلحی وجود دارد و این سه گزینه می توانند گزینه مناسب این وزارتخانه باشند.احتمال حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبداللهی که اکنون رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه است نیز برای وزارت اطلاعات وجود دارد.البته به نظر می رسد، مصلحی بعد از جنجالی که به تازگی درباره علت رد صلاحیت مرحوم هاشمی آفرید، شانسی برای انتخاب شدن از سوی رئیسی ندارد.عزت ا... ضرغامی،محمد حسین رنجبران و نادر طالب زاده نیز به عنوان گزینه های وزارت ارشاد مطرح شده اند. برای تصدی وزارت نفت مسعود میرکاظمی و رستم قاسمی گزینه های احتمالی اعلام شده و محمد اسلامی وزیر فعلی راه نیز مجدد از گزینه های مطرح برای دولت رئیسی است. همچنین محمد دهقان به عنوان گزینه وزارت دادگستری مطرح شده که با توجه به عضویت وی در شورای نگهبان بعید به نظر می رسد. سردار حاجی زاده وزارت دفاع، جواد جاوید نیا یا مهدی اخوان بهابادی گزینه وزارت ارتباطات و پرویز فتاح به عنوان وزیر نیرو در لیست گمانه زنی ها وجود دارد. در این میان برای تصدی وزارت بهداشت نام سعید نمکی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز به میان آمده است. در عین حال برخی منابع مدعی شده اند نیکزاد در دولت آینده نقشی نخواهد داشت و در مجلس می ماند.

همه این ها در حالی است که سخنگوی ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در بحبوحه رقابت های انتخاباتی با رد برخی شایعات تاکید کرد: گمانه زنی ‌های رسانه‌ای در خصوص ترکیب کابینه سید ابراهیم رئیسی و نام بردن از برخی چهره‌ها کاملا اشتباه و غیر واقعی است. مهدی دوستی اظهار کرد: گمانه ‌زنی‌های موجود در فضای مجازی و رسانه ای در خصوص کابینه احتمالی ایشان هم از همین جنس بوده و هیچ اعتباری ندارد. کابینه دولت سید ابراهیم رئیسی فراجناحی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Netherlands
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
1
0
نیکزادگزینه مناسبی برای معاون اولی ست،فارغ ازجناح بندی شخصیتی پرتلاش واجرایی ست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین