کد خبر: ۷۱۵۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

سلامت روانی افراد در فصل تابستان بهتر است

محققان دانشگاه بینگهمتون با همکاری محققان دانشگاه ایالتی نیویورک واقع در آمریکا دریافتند پریشانی ذهنی در طول تابستان کمتر از پاییز است و مردم در این فصل از سلامت روانی بهتری برخوردارند.
سلامت روانی افراد در فصل تابستان بهتر است
آفتاب‌‌نیوز :

محققان اطلاعات روزانه مربوط به رژیم غذایی، خواب، فعالیت بدنی، پریشانی ذهنی و سلامت عمومی داوطلبانی در تمام گروه‌های سنی را گردآوری کرده و در یک دوره زمانی دو ساله این داوطلبان را به مدت چهار هفته در تابستان و پاییز تحت نظر قرار دادند و به این جمع‌بندی رسیدند که علت تغییر وضعیت سلامت روانی داوطلبان، تغییرات ریتم شبانه روز در دو فصل تابستان و پاییز است.

نتایج تحقیقات

- رژیم غذایی خوب اثر مثبتی بر بهبود سلامت روان دارد.

- کیفیت بالای خواب و فعالیت فیزیکی در کنار رژیم غذایی مناسب موجب بهبود سلامت روانی و عمومی می‌شود.

- تغییر فصول بر سلامت روان و رژیم غذایی اثرگذار است.

- پریشانی ذهنی در فصل تابستان کمتر از پاییز است.

- تغییرات فصلی با تغییر در کیفیت رژیم غذایی و سلامت روان ارتباط دارند.

از طرفی تابستان می‌تواند منجر به کاهش آب بدن و اضافه وزن شود. محققان توصیه می‌کنند که با چند راهکار ساده می‌توان برای مقابله با فصل گرما مجهز شد. این موارد عبارتند از :

-به میزان کافی آب بنوشید

با توجه به این که ۵۰ تا ۶۵ درصد از وزن بدن افراد بزرگسال را آب تشکیل می‌دهد، آبرسانی مناسب به بدن برای حفظ انرژی و هوشیاری، ضروری است. بنابر این لازم است روزانه در حدود ۸ لیوان آب بنوشید. بهترین زمان مصرف آب در بین وعده‌های غذایی است، بهتر است آب را جایگزین نوشیدنی های شیرین و مضر کنید؛ در نتیجه دچار چاقی ناشی از مصرف نوشابه‌های مملو از قند نیز نخواهید شد.

-ورزش صبحگاهی را فراموش نکنید

احتمالا ورزش صبحگاهی آخرین کاری است که مایلید به محض بیدار شدن از خواب انجام دهید! اما یکی از کارسازترین اقداماتی که می‌توان برای افزایش فعالیت بدنی در زندگی روزانه و حفظ سلامتی انجام داد، ورزش صبحگاهی است. برای این منظور کافی است هرروز صبح ۱۰ بار حرکت سیت‌آپ و ۱۰ بار حرکت پوش‌آپ را انجام دهید.

-همین حالا غذای فراوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید

غذاهای فرآوری شده و فست فود مضرترین نوع تغذیه‌ای است که می‌توانید داشته باشید. این مواد خوراکی فاقد هرگونه مواد مغذی و سرشار از قند و روغن هستند و یک تهدید جدی برای سلامتی محسوب می‌شوند.

-برای خواب بهتر، تمرین یوگا را آغاز کنید

زندگی امروزی با استرس‌های دائمی گره خورده است. برای رهایی از این استرس ها و فشارهای روحی، تمرین یوگا را آغاز کنید تا با آرامش بیشتری به رختخواب بروید.

-هر روز از نخ دندان استفاده کنید، استفاده روزانه از نخ دندان یکی از مهمترین روش‌های کاهش محیط باکتریایی دهان و سلامت جسمی است.-از مواد غذایی حاوی فیبر و آنتی اکسیدان بیشتر استفاده کنید.

-سرگرمی‌های خود را افزایش دهید و سعی کنید به هر روش ممکن از استرس دوری کنید.

-با افراد شاد معاشرت کنید.

-مراقب پوست خود باشید و از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید.

-با عینک آفتابی از چشمان خود مراقبت کنید، اشعه ماورای بنفش علاوه بر ایجاد چروک اطراف چشم، سبب بروز آب مروارید می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین