پایگاه خبری آفتاب
۱۸ /خرداد /۱۴۰۵
Monday 08 June 2026
کد خبر:۷۱۷۹۵۷
۱۷:۲۶
۱۴۰۰/۰۴/۲۳
آیا زمان روی آوردن به نان قهوه‌ای فرا رسیده است؟

فوائد نان قهوه‌ای و غلات کامل

فوائد نان قهوه‌ای و غلات کامل
این بررسی نشان می‌دهد خوردن غلات کامل طی پنج سال علاوه بر کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، باعث کاهش تری گلیسیرید و افزایش اچ دی ال یا کلسترول خوب نیز می‌شود.
۱۷:۲۶
۱۴۰۰/۰۴/۲۳
به گزارش آفتاب نیوز،

نتیجه مطالعه‌ای نشان می‌دهد که خوردن تنها سه بخش غلات کامل (از جمله نان قهوه ای) در روز می‌تواند به کاهش فشار خون، کاهش قند خون، کاهش اندازه کمر و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این مطالعه ۳۱۰۰ فرد بالغ میانسال تا کهنسال طی ۱۸ سال مورد بررسی قرار گرفتند تا فوائد خوردن نان غلات کامل، برنج قهوه‌ای و غلات جو دو سر توسط آنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

نان قهوه‌ای به نانی گفته می‌شود که از آرد گندم سبوس‌دار تهیه شده باشد. به عبارتی دیگر، در مراحل تهیه آرد مورد نیاز نان قهوه‌ای، سبوس آرد گندم گرفته نمی‌شود و سبوس که سرشار از فیبر و ویتامین‌های گروه "ب" است، دست نخورده باقی می‌ماند.

غلات کامل شامل کربوهیدرات‌هایی هستند که فرآوری نشده‌اند.

این بررسی در دانشگاه تافتس در ماساچوست صورت گرفته است.

این بررسی نشان می‌دهد خوردن غلات کامل طی پنج سال علاوه بر کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، باعث کاهش تری گلیسیرید و افزایش اچ دی ال یا کلسترول خوب نیز می‌شود.

این بررسی نشان می‌دهد وجود فیبر غذایی در غلات کامل می‌تواند اثر سیرکنندگی داشته باشد و منیزیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان موجود در آن به کاهش فشار خون می‌کند.

گزارش خطا
ارسال پیام
captcha