کد خبر: ۷۱۸۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

ورزش را از چه نقطه‌ای آغاز کنیم؟

افراد برای ورزش کردن در ابتدا باید روزانه دست کم ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط داشته باشند و با افزایش قدرت بدنی، دست کم ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی شدید را در برنامه روزانه خود قرار دهند.
ورزش را از چه نقطه‌ای آغاز کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

پیش از انجام فعالیت های ورزشی باید توصیه ها و دستورات پزشک خود را رعایت کنید و اگر دارای شرایط خاصی که در ادامه به آن اشاره می شود هستید، باید با پزشک مربوطه مشورت کنید.

اگر فرد دارای سن بالای ۴۰ سال است و عادت به انجام فعالیت های ورزشی ندارد، اگر فرد دارای مشکلات قلبی و یا دچار حمله قلبی شده است، اگر فرد در خانواده خود سابقه بیماری قلبی داشته و یا اگر دچار فشارخون بالا، دیابت، پوکی استخوان و یا چاقی مفرط است باید با پزشک خود مشورت کرده و موارد لازم را رعایت کند.

مهمترین توصیه‌ها برای داشتن فعالیت بدنی مناسب

بر اساس این مطلب که از سوی زهراخسروی زادگان تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: برای داشتن فعالیت مناسب بدنی باید عادت های کم تحرکی نظیر تماشای تلویزیون و استفاده طولانی از رایانه را محدود و میزان انرژی و کالری غذای مصرفی خود را کنترل کنیم.

اگر اتومبیل شخصی داریم، پیش از رسیدن به مقصد پارک کرده و بقیه مسیر را پیاده روی کنیم. علاوه بر این گزینه های ورزشی بسیاری وجود دارد که می توانند انتخاب شوند، پس سعی کنیم فعالیت هایی داشته باشیم که از آن لذت ببریم.

خانواده و دوستان را وادار کنیم که به همراه ما فعالیت بیشتری داشته باشند تا هم از ما حمایت کنند و هم آن ها را در بهبود سلامتی شان کمک کنیم. همچنین به دوستان و خانواده خود بگوییم که بیشتر فعال شده ایم و برای دلگرمی بیشتر، آن ها را دعوت به همراهی کنیم.

به آرامی و به تدریج سطح فعالیت خود را افزایش دهیم. خود را زیاد خسته نکنیم، زیرا به ما احساس واماندگی می دهد. روزانه دست کم ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط داشته باشیم و با افزایش قدرت بدنی، روزانه دست کم ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی شدید را در برنامه روزانه خود بگنجانیم.

فعالیت هایی را انتخاب کنیم که از آن ها لذت می بریم؛ مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی و اگر مشکل جسمی خاصی داریم، با پزشک خود درباره نوع فعالیت هایی که برایمان بی ضرر است، مشورت کنیم. فعالیت هایی مانند پیاده روی، دویدن نرم، طناب زدن یا نرمش را انتخاب کنیم که نیاز به وسایل و تجهیزات خاصی نداشته باشند.

در عین حال باید توجه داشته باشیم حتی فعالیت بدنی کم، بهتر از هیچ گونه فعالیت است و هر روز که فعالیت بدنی بیشتری داریم به کاهش خطر سرطان بیشتر کمک کرده ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین