کد خبر: ۷۲۰۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹

نخستین شهردار زن مازندران انتخاب شد

شورای ششم شهر گزنک با انتخاب یک زن به عنوان شهردار این شهر، برای نخستین بار در مازندران مسئولیت شهرداری یک شهر را به یک زن تحویل دادند.
نخستین شهردار زن مازندران انتخاب شد
آفتاب‌‌نیوز :

اعضای شورای ششم شهر گزنک از توابع شهرستان آمل متشکل از میثم آخانی، نصرت‌الله قربانی، مهدی حسین‌زاده شانه‌چی، حسین اسحاقی و اسماعیل حسن‌زاده در نخستین جلسه خود که امروز برگزار شد، آرزو طبری شاهاندشتی را به عنوان سرپرست شهرداری گزنک انتخاب کردند.

طبری شاهاندشتی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است و پیش از این در شهرداری گزنک به عنوان معاون فنی و شهرسازی شهرداری فعالیت می‌کرد.

شورای ششم گزنک در حال حاضر سرپرست شهرداری را به این بانوی اهل آمل واگذار کردند تا طی سه ماه آینده پس از بررسی‌های بیشتر در صورت جلب نظر نهایی، سکان هدایت شهرداری گزنک به طور کامل به طبری شاهاندشتی سپرده شود.

تا کنون در شهرداری‌های مازندران هیچ زنی به عنوان شهردار یا حتی سرپرست شهرداری انتخاب نشده بود و در صورتی که طبری شاهاندشتی شهردار گزنک شود، نخستین شهردار رسمی از بین زنان مازندرانی خواهد شد.

پیش از این و در دو دوره اخیر شورای اسلامی بانوانی در شهرهای مختلف مازندران به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شده بودند که نام مرمر فیروزپور در بابل، شعله مصطفی‌پور رئیس شورای نوشهر و خدیجه سام رئیس شورای مرزن‌آباد در این فهرست دیده می‌شود.

در ششمین دوره انتخابات شوراها، از ۳۳۶ کرسی اصلی شورای شهرهای مازندران، ۲۰ کرسی به زنان رسید و ۲۵ زن نیز توانستند درجمع ۲۰۵ عضو علی‌البدل شورای شهرهای این استان قرارگیرند. در انتخابات شوراهای ششم ۲ هزار و ۴۱۲ روستای مازندران نیز ۲۹۹ نفر از ۷ هزارو ۵۸۲ عضو منتخب، زنان هستند که 3.94 درصد اعضای اصلی شورای روستاهای مازندران را تشکیل می‌دهند. درحال‌حاضر ۱۸۵ زن نیز مسئولیت دهیاری روستاهای استان را برعهده دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین