کد خبر: ۷۲۲۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

سی‌بی‌اس: طالبان با خودروهای زرهی آمریکایی به غنیمت گرفته در راه کابل است

یک شبکه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت که گروه طالبان با خودروها و تجهیزات آمریکایی به غنیمت گرفته شده در حال پیشروی به سوی پایتخت افغانستان است.
سی‌بی‌اس: طالبان با خودروهای زرهی آمریکایی به غنیمت گرفته در راه کابل است
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا در گزارشی خبر داد که پس از دو دهه حضور نظامیان آمریکایی و هزینه کردن دست کم 830 میلیارد دلار برای تشکیل دولت در افغانستان، طالبان با غنیمت گرفتن خودروهای زرهی و دیگر تجهیزات آمریکایی در حال پیشروی به سوی کابل است.

طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال خروج خود را از افغانستان تکمیل می‌کنند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است. بنابر گزارش برخی منابع، در حال حاضر این گروه حدود دو سوم خاک افغانستان را در کنترل خود دارد.

اخیرا سخنگوی طالبان مدعی شد که سقوط شهرهای بزرگ نشانه استقبال افغان‌ها از طالبان است و افزود که آن‌ها درهای مسیر سیاسی را نمی‌بندند.

پیش از این نیز «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان گفته بود که طالبان کنترل قندهار را نه در پی جنگ، بلکه به دلیل فرار ارتش افغانستان که توسط ناتو و ایالات متحده آموزش دیده، به دست گرفتند.

اظهارات این دیپلمات روس در حالی است که پیش از این روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از مقام‌های آگاه کنونی و پیشین آمریکا گزارش داد دولت بایدن خود را برای سقوط کابل پایتخت افغانستان بسیار زودتر از آنچه چند هفته پیش بیم آن می‌رفت، آماده می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین