کد خبر: ۷۲۵۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

ادعای کوثری درباره مذاکرات برجامی و مجلس نهم / آیا اصولگرایان از مذاکره می‌ترسند؟

نماینده تهران در مجلس گفت: در مجلس نهم مخالفان برجام نظرشان مخالفت با اصل مذاکره نبود بلکه معتقد بودند برجام اگر مذاکره است باید نتیجه بخش باشد و نتیجه آن فقط به نفع آمریکا و ۱+۴ رقم نخورد، کسی از مذاکره نمی ترسد.
ادعای کوثری درباره مذاکرات برجامی و مجلس نهم / آیا اصولگرایان از مذاکره می‌ترسند؟
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس، در پاسخ به این سوال که برخی مخالفان برجام اکنون در موافقت با برجام اظهاراتی را بیان می کنند نظر شما در خصوص این تغییر موضع چیست، گفت: در مجلس نهم مخالفان برجام نظرشان مخالفت با اصل مذاکره نبود بلکه معتقد بودند برجام اگر مذاکره است باید نتیجه بخش باشد و نتیجه آن فقط به نفع آمریکا و ۱+۴ رقم نخورد، کسی از مذاکره نمی ترسد، از همان ابتدا گفتیم که حمایت از آمریکا اشتباه است. اروپایی ها توقع دارند تا هرچه می گویند ایران بپذیرد. همان موقع در مجلس وقت هم به تیم مذاکره کننده گوشزد کردیم که اشتباه است یکدفعه برجام را عملی کنند، ایران یک گام بردارد و بگذارند آن ها هم یک گام بردارند.

او ادامه داد: هر وقت که طرفین مقابل انصاف به خرج دهند آن وقت می توان امیدی به برجام داشت، برجام دو، سه و چهار را مطرح نکنند. راه برای مذاکره بعدی باز است، اما اگر بخواهند شروطی را در زمینه موشکی، منطقه ای، حقوق بشر بگذارند نمی‌پذیریم. مذاکره می کنیم تا نتیجه بگیریم نه اینکه مذاکره کنیم برای مذاکره، این روند قابل قبول نیست.

کوثری بیان کرد: هیچ گاه کسی مخالف مذاکره نبوده است، حضرت آقا هم فرمودند که ما از مذاکره ترس نداریم منتها اصل این است که مذاکرات باید عینا عملی شود. در مجلس نهم که بازدید از فردو داشتیم، تمام دستگاه های سانتریفیوژ را جمع کرده بودند در خنداب اراک نیز به همین صورت.

نماینده تهران در مجلس گفت: اکنون هم آقای رئیسی می گوید که مذاکره باید تضمین داشته باشد، اگر تضمین نباشد ما به راه خودمان ادامه می دهیم آنها هم دنبال ما بدوند، ما که از کسی باکی نداریم. آمریکایی ها تخلف کردند و خودشان خلف وعده کردند. ایران آمادگی مذاکره را دارد در صورتی که مذاکره مشخص باشد و در چارچوب همین برجام صورت بگیرد نه برجام های دیگر؛ ما برجام های دیگری نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین