کد خبر: ۷۲۶۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
تاثیر توافق هسته‌ای بر بورس

اولین واکنش بورس به توافق هسته‌ای موقت

امروز بازار سهام تحت تاثیر سیگنال‌های منفی و کاهش قیمت دلار واکنش منفی را نشان داد. کدام سیگنال‌ها بازار امروز را تحت تاثیر قرار داده است؟
اولین واکنش بورس به توافق هسته‌ای موقت
آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز متعادل و همراه با نوسانات منفی آغاز به کار کرد و شاخص کل بورس در نیم ساعت ابتدایی شروع کار بازار با ۰٫۱ درصد تغییر و ۱۵۰ واحد افت در محدوده یک میلیون و ۴۸۹هزار واحد قرار گرفته است.

امروز شاخص کل هم‌وزن هم با ۰٫۲۹ درصد تغییر و هزار واحد منفی در کانال ۴۴۸ هزار واحد قرار گرفته است. شاخص‌سازان بازار اما امروز منفی و قرمزپوش آغاز شدند و باید دید تا پایان بازار روند آنها تغییر می‌کند یا نه؟

شب گذشته با ورود رافائل گروسی به تهران و دیدار او با رییس سازمان انرژی اتمی قرار بر این شد تا کارت‌های حافظه مراکز هسته‌ای مثل روال سابق پلمب شده و کارت‌های جدید جایگزین شود و حافظه دوربین‌ها پاک نشود. همچنین به بازرسان آژانس اجازه داده می‌شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده اقدام کنند. این موضوع واکنش بازارها را برانگیخت و قیمت دلار در شبانه روز گذشته تحت تاثیر اخبار آژانس، کاهشی شد و به کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

اما بازار سهام که بیشترین تاثیر را از دلار دریافت می‌کند امروز در دقایق ابتدایی با روندی منفی آغاز به کار کرد و به نظر می‌رسد نااطمینانی به خصوص در میان سهامداران حقیقی امروز بیشتر شود و تمایل به فروش افزایش پیدا کند.

روز گذشته علاوه بر بر توافق هسته‌ای و مذاکرات، سیگنال‌های منفی به فولاد، سیمان و میلگرد این صنایع را تحت تاثیر خود قرار داد و شوک دیگری درباره قیمت‌گذاری دستوری به صنایع وارد شد که به نظر می‌رسد منشا این موضوع خرید ارزان مصالح از شرکت‌ها برای ساخت مسکن ارزان قیمت است که وعده تحقق آن در حال حاضر دور از انتظار است.

همچنین قرار است امروز عرضه اولیه حافرین با روش جدید عرضه به بازار سهام وارد شود و پنج درصد از سهام این شرکت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشف قیمت شود که این موضوع هم شوک دیگری را به سهامداران بورسی وارد کرد تا نسبت به این اقدام هیجانی فرابورس واکنش نشان دهند و بازار در صف فروش قرار بگیرد.

روز چهارشنبه هم قرار است، ۶۰۰ میلیون سهم از سهام شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار» به بازار عرضه شود. در این عرضه اولیه، هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۲۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۸۴۱ تا ۳۱۲۵ تومانی ثبت سفارش انجام دهد. بدین ترتیب حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین