کد خبر: ۷۲۷۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۸

کاهش خطر چاقی با راه حلی ساده

مطالعه‌ای تازه نشان داده که فقط یک تغییر ساده در منوی کارکنان در زمان استراحت می‌تواند به کاهش خطر افزایش وزن کمک کند.
کاهش خطر چاقی با راه حلی ساده
آفتاب‌‌نیوز :

محققان دانشگاه کمبریج آزمایشاتی را برای تغییر منوی غذای ۱۹ رستوران با جایگزینی برخی از محصولات پرکالری با غذا‌های کم کالری انجام دادند. محققان دریافتند که این امر منجر به کاهش ۱۱.۵ درصدی در میانگین کالری مصرفی روزانه کارکنان شد.

به گزارش روزنامه انگلیسی "Daily Mail"، این مطالعه نشان داد که کاهش اندازه سهم و در دسترس بودن گزینه‌های کالری بیشتر در سفره خانه‌ها می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش کالری اضافی در استراتژی‌های مدیریت چاقی کمک کند. این مطالعه شامل ۲۰۳۲۷ کارمند بود که در طول ۲۵ هفته در محل کار یا سفره خانه‌های نزدیک آن‌ها غذا می‌خوردند.

پروفسور دم ترزا مارتو سرپرست واحد تحقیقات رفتار و سلامت در کمبریج و نویسنده اصلی مطالعه، گفت بسیاری از اقداماتی که برای کاهش مصرف کالری انجام شده است، مانند کمپین‌های رسانه‌های جمعی، در کل تأثیر کمی دارند، اما می‌تواند نابرابری‌های سلامتی را تشدید کنند؛ و عمدتا به کسانی که در مشاغل غیر دستی کار می‌کنند کمک کند.

وی تأکید کرد که نیاز به یافتن مداخلات موثر در همه زمینه‌ها وجود دارد، زیرا این مطالعه نشان می‌دهد که ایجاد تغییرات نسبتاً ساده در منو‌ها در محل کار و سایر کافه تریا‌ها نقش مهمی در رفع چاقی در همه گروه‌ها خواهد داشت، به ویژه اگر برنامه به منو‌های ناهار مدارس و دانشگاه‌ها نیز گسترش می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین