کد خبر: ۷۳۵۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

روایت مجید انصاری از ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز درباره FATF / من برای آینده کشور نگران هستم

نشست «خوانش امروزین از منشور برادری» با همکاری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران و مدرسه راهبری علم و عمل، سه شنبه گذشته همزمان با سالروز صدور این منشور در حسینیه جماران برگزار شد.
روایت مجید انصاری از ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز درباره FATF / من برای آینده کشور نگران هستم
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری نیز در این نشست گفت: توجه به آثار و رهنمودهای امام کار بسیار مهم و ارزشمندی است. برای حذف امام خیلی تلاش می شود. این قضیه از همان اول بوده و همواره خواهد بود. امام یک حقیقت زنده و یک مکتب فکری، سیاسی، دینی، اجتماعی و الهام بخش است. به خصوص اینکه این مکتب به یک نظام سیاسی در یک نقطه بسیار حساس از جغرافیای سیاسی جهان و منطقه تبدیل شده که اهمیت مسأله را چند برابر کرده است.

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: اگر امام صرفا در مقام یک نظریه پرداز، فقیه یا مصلح اجتماعی بود و می خواستند حذف و تخریب کنند یک بحث بود. اما تخریب امام خود به خود ناظر به تضعیف نظام و ممکن است با اهداف بر اندازانه این ظرف برای عرضه اندیشه امام هم باشد. لذا پرداختن به اندیشه و سخنان امام مسأله موجودیت بقای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و ادامه این مسیر نورانی در عرصه جهانی است.

وی تأکید کرد: منشور برادری، منشور روحانیت و چند نوشته از این دست، از جمله وصیتنامه حضرت امام را حضرت امام با علم و توجه در سال های 67 و 68 همت گماردند؛ با توجه به چشم اندازی که می دیدند فراروی انقلاب است و آینده ای که باید ترسیم شود. علی القاعده اگر از این زاویه نبود امام این همه وقت صرف آن نمی کردند و به نامه اخوی ما جناب آقای محمدعلی انصاری پاسخ نمی دادند. راجع به سایر نوشته ها هم همین هست.

انصاری ادامه داد: برخی از نوشته ها، پاسخ به استفتائات و نامه حضرت امام به مرحوم آیت الله قدیری را باید در یک منظومه دید که امام نگرانی هایی از آینده داشته اند و آنچه فرموده اند برای بعد از خودشان و آینده است. به خصوص وصیتنامه که اساسا موضوعش بعد از امام بوده است.

وی یادآور شد: با کمال تأسف این منشورها و پیام های جاودانه و راهگشا مورد غفلت واقع شده اند. در حالی که واقعا علاج درد امروز و فردای جامعه ما هستند. از جمله اینها منشور برادری است. اگرچه موضوع منشور برادری بحث روحانیت است و ایشان به ایجاد تشکل جدید اشاره کرده اند که مجمع روحانیون مبارز بود که ایشان تأیید فرمودند.

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: جالب است بدانید بعد از ارتحال حضرت امام، مجمع روحانیون خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و صحبت هایی بود و گفتیم ما در زمان حیات امام و با تأیید ایشان تشکل ایجاد کرده ایم و الآن ولایت امر در اختیار حضرتعالی است و اگر جنابعالی مصلحت نمی دانید این تشکل ادامه پیدا کند، ما تابع هستیم. ایشان فرمودند نه تنها من تأیید می کنم، بلکه اگر یک زمانی مجمع به این جمع بندی برسد که نخواهد فعالیتش را ادامه بدهد من ترجیح می دهم تشکل دیگری ایجاد شود و در واقع به وجود تکثر و چند صدایی درون سازمان روحانیت تأکید فرمودند.

وی با تأکید بر اینکه منشور برادری نباید یک نام محدود کننده باشد، گفت: این منشور فراتر از برادری است و منشور همزیستی انسانی، اخلاقی و الهی است. البته بحث برادری و انسجام امت اسلامی و مردم مسلمان و انقلابی ایران دایره مرکزی قضیه است ولی در نامه اخوی هم فقط بحث اختلاف دو جریان روحانی را نگفته اند و تمام اختلافات جریانات و نحله های سیاسی کشور را مطرح کرده اند و امام ناظر به آن نامه پاسخ داده اند.

انصاری ادامه داد: این منشور راه و روش همزیستی و همکاری درون جمهوری اسلامی ایران برای بهروزی کشور و انقلاب اسلامی است. با کمال تأسف در حوزه به آن اهتمام نشده و بدون تعارف باید بگوییم که فاصله بسیار زیادی در رفتار با یکدیگر داریم. قرار بوده کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه بخشی از این خلأ را پر کنند که نشده است. در سطح سیاست ورزی هم همین طور بوده ایم. با کمال تأسف باید بگویم دستگاه ها و اشخاصی که مدام مشغول فاصله گرفتن از هدف منشور هستند و نفرت پراکنی و عداوت را عملا ترویج می کنند، بر اهداف این مسأله غلبه کرده اند.

نهادهایی که باید وظیفه ذاتی آنها وحدت آفرینی باشد، اختلاف افکن شده اند
وی تصریح کرد: «خود حق پنداری»، «کم ظرفیتی»، «پایین بودن آستانه تحمل» و مسائل مختلف باعث این وضع شده و واقعیت این است که ما امروز با وضع مطلوبی از این رهگذر مواجه نیستیم. نهادهایی که باید وظیفه ذاتی آنها وحدت آفرینی باشد، اختلاف افکن شده اند. یکی نهاد انتخابات است که از اول در کشور ما مظهر جمع کردن آحاد جامعه حول محور هدف مشترک بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من خواهش می کنم آسیب شناسی کنید که چرا منشور روحانیت، منشور برادری و دیگر منشورهای امام جنبه عملی پیدا نکرده، موانع کار چیست و الزامات تحقق کدام است؟ به نظر من نهاد انتخابات می تواند تجمیع کننده همه مردم در یک مسابقه دوستانه إلی الخیر باشد. عین مسابقه چند تیم ورزشی که نهایتا در لیگ برتر یک تیم برنده می شود و قرار نیست همه برنده شوند. ولی نهاد انتخابات دچار آسیبی شده و از ابتدا دارد یک مسیر اختلافی پیش می رود.

وی تأکید کرد: من به عنوان یک طلبه خیلی احساس خطر می کنم که هرچه جلو می رویم اثربخشی و وحدت آفرینی این نهاد کم می شود و حتی اختلاف افکنی ایجاد می شود. همین مسأله در دیگر موضوعات هم هست. باید برای این قضیه فکری کرد که چرا این جور شده است. اگر آسیب ها را شناسایی کنیم، ممکن است بعضی ها به قوانین و مقررات، شیوه ها و رفتارها برگردد. احزاب، گروه ها و نهادهایی هستند که اساسا فلسفه وجودشان جمع کردن تکثرها و سازمان دهی اجتماعی است، اینها همه عوامل تفرقه شده اند.

حذف و تضعیف امام و فراموشی پیام امام، حذف دیگران را هم در پی خواهد داشت
انصاری یادآور شد: متأسفانه هیچ وقت بعد از انتخابات هم دنبال جمع کردن آنچه در انتخابات اتفاق افتاده نبودیم و بلکه دامن زدن به همان چیزهایی که دستاورد نادرست بوده است. با این روند واقعا من برای آینده کشور نگران هستم. به خصوص نسل ما مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز که قبل از انقلاب همه زیر یک سقف به حول محور اندیشه امام کار می کردند. کار ما به اینجا رسید که اختلافات شد و امام وساطت کردند و منشور برادری نوشتند. اما امروز یک عده فعالیت سیاسی را کنار گذاشته اند و عده ای که هنوز به کشور، انقلاب و مسائل سیاسی تعهد دارند، حتی یک روز هم کار مشترک با هم نکرده اند و یک ساعت هم زیر یک سقف نبوده اند. برداشتشان از یکدیگر برداشتی است که رسانه ها تصویر کرده اند.

وی افزود: اسلام و کفر کردن جزئیات امور، انقلابی و غیر انقلابی کردن، آمریکایی و غیر آمریکایی کردن و چیزهایی از این دست را شاهد هستیم در حالی که واقعیت این نیست و اگر هم جاهایی باشد باید اینها را حل و نزدیک کرد. امام صادق(ع) می فرماید از بیت المال برای ایجاد وحدت خرج کنید. ما از بیت المال خرج ها می کنیم و صدها هزار رسانه، سایت، گروه و تشکیلات برای ایجاد تفرقه و دشمنی به وجود می آوریم. فضا گفت و گوی برادرانه نیست و الفاظ برادرانه نیست. صرف یک مسأله ای دیگری را متهم می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مثلا در موضوع فنی، حقوقی و دیپلماتیک به نام FATF به عرصه اقتصاد و سیاست کشور آمده و مثل صدها موضوع دیگری که باید با تدبیر و توجه به منافع ملی حل شود. بالأخره سندی است که مجلس تصویب و شورای نگهبان تأیید کرد و مجمع ایرادی گرفت و در مجمع معطل شد و به نتیجه نرسید. رئیس جمهور وقت خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتند که اگر نپیوندیم این ضررها را دارد. رهبری به مجمع ارجاع فرمودند و گفتند من راجع به این مسأله به نظر مثبت یا منفی نرسیده ام و اگر رسیده بودم خودم اعلام می کردم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب با همه اشرافی که بر مسائل دارند فرموده اند من به جمع بندی نرسیده ام و در مجمع بحث کنید و به هر نتیجه ای رسیدید همان را اعلام کنید. ولی شما می بینید مسأله اسلام و کفر شده است. یعنی وقتی ما فردا بحث FATF داریم 100 تا 200 تا پیامک به تمام اعضای مجمع می رسد که می گوید به خون شهدا خیانت نکنید؛ بعضی ها هم تهدید می کنند که مثلا ممکن است در خیابان حساب شما را برسیم. من یک مثال کوچک گفتم و از این چیزها فراوان داریم.

انصاری تأکید کرد: واقعا باید آسیب شناسی و راهکار بیرون آمدن از این وضعیت را پیدا کنیم. چیزی که امام به شدت از آن نگران بودند و بارها در وصیتنامه، پیام ها و سخنرانی های ایشان آمده این است که نگران بودند نظامی که بعد از قرن ها به نام اسلام و روحانیت تشکیل شده به ناکارآمدی و ناتوانی در اداره جامعه و تأمین رفاه مادی و سعادت معنوی مردم متهم شود؛ و الگویی که می توانست الهام بخش شود تبدیل به ضدش شود.

وی یادآور شد: تبلیغات سوء علیه ما برای ارائه چنین تصویری إلی ماشاءالله هست ولی الحق و الانصاف امروز در اداره یک جامعه پویا و در سطح بالای فکری، فرهنگی، برادری، تحمل، اقتصاد توانمند، بنیه قوی در مواجهه با دیگران خیلی اشکال داریم. شب و روز با آمار و ارقام سر و کار داریم و مشکلات مردم را می دانیم. من احساس می کنم حفظ زحمت امام و شهدا در دستان من و شما است.

سخنگوی مجمع روحانیون مبارز افزود: ما در شرایط خاصی هستیم و برای برون رفت از این شرایط خاص راه دیگری جز بازگشت به مکتب تربیتی، فکری، سیاسی و مدیریتی امام وجود ندارد. حذف امام به معنای حذف کل انقلاب است. وقتی ما از امام صحبت می کنیم، ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و ادامه راه امام و رهبری است. همچنان که با حذف رسول الله از اسلام، امامت به تبع او خواهد رفت، در قضیه انقلاب اسلامی هم حضرت امام در چنین جایگاهی قرار دارند که حذف و تضعیف امام و فراموشی پیام امام، حذف دیگران را هم در پی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
1
4
برای حکومت نگران باشیدوالاوضع کشورخوب خواهدشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین