کد خبر: ۷۳۷۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

مصرف چربی خطر سکته مغزی را بالا می‌برد

محققان دریافتند که مصرف چربی‌های حیوانی خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.
مصرف چربی خطر سکته مغزی را بالا می‌برد
آفتاب‌‌نیوز :

در یک مطالعه نشان داده شد که چربی‌های حاصل از منابع حیوانی خطر سکته مغزی را بیشتر از دیگر منابع چربی افزایش می‌دهد.

به گزارش به نقل از اسکای نیوز، سکته مغزی پنجمین علت مرگ و میر در آمریکاست؛ متخصصان تغذیه مدت هاست در تلاش بوده اند تا بفهمند رژیم غذایی چگونه در این مشکل حاد سلامتی نقش دارد.

فنگلی وانگ سرپرست این مطالعه، گفت: اگر همه بتوانند تغییرات ساده‌ای در رژیم غذایی خود ایجاد کنند، از قبیل کاهش میزان گوشت قرمز و فرآوری شده، تاثیرات زیادی را در بهبود سلامت عمومی خود می بینند.

وانگ، استاد دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، نتایج مطالعه خود را روز دوشنبه در کنفرانس انجمن قلب آمریکا ارائه کرد.

این مطالعه بر اساس داده‌های بیش از ۱۱۷ هزار متخصص تغذیه و سلامت عمومی ، در یک دوره ۲۷ ساله، بر روی داده های رژیم غذایی و شرایط سلامت افراد است.

سکته مغزی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به بخشی از مغز نرسد که باعث می‌شود سلول‌ها و بافت‌های مغز مقدار لازم اکسیژن و مواد مغذی را دریافت نکنند که در نهایت می‌تواند منجر به مرگ شود.

در این مطالعه گفته شده است، افرادی که چربی‌های گیاهی فرآوری نشده مانند روغن زیتون مصرف می‌کنند، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

این مطالعه نشان داد که کاهش چربی‌های حیوانی اثرات مثبتی بر سلامت انسان دارد. در مقابل، کسانی که چربی‌های حیوانی، به ویژه از گوشت قرمز و فرآوری شده مصرف می‌کردند، ۱۶ درصد بیشتر از کسانی که این کار را نمی‌کردند، در معرض خطر سکته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین