کد خبر: ۷۴۰۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
ترامپ با خروج از برجام موجب انزوای آمریکا شد

آمریکا: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، گزینه‌های دیگری در برابر ایران خواهیم داشت

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه ایران در مذاکرات وین جدی نیست، مدعی شد: «اگر مسیر بازگشت به برجام به نتیجه نرسد، ما گزینه‌های دیگری خواهیم داشت.»
آمریکا: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، گزینه‌های دیگری در برابر ایران خواهیم داشت
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اذعان کرد که خروج کشورش از برجام در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ یک اشتباه بزرگ برده و موجب انزوای آمریکا شده است.

بلینکن در این خصوص به رویترز گفت: «من فکر می‌کنم که خروج ایالات متحده از برجام یک اشتباه بزرگ بود که به ایران فرصت داد که برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد. ایران طی‌ ماه‌های اخیر سانتریفیوژهای پیشرفته بیشتری را به کار گرفته و اقدام به غنی‌سازی در سطوح بالاتر کرده است.»

وی ادامه داد: «برجام یک توافق بسیار موثر بود که برنامه هسته‌ای ایران را مهار کرده بود. اما آمریکا با خروج از برجام این وضعیت را تغییر داد. خروج از برجام باعث اختلاف میان آمریکا و متحدانش شد. در واقع این آمریکا بود که با خروج از برجام منزوی شد، نه ایران.»»

وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص روند مذاکرات وین نیز اظهار داشت: «ما همچنان بر این باوریم که بهترین راه پیش رو دیپلماسی و بازگشت متقبال به برجام است، اما فرصت دارد کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود. ما قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران ۶ دور مذاکره داشتیم و نتایجی نیز حاصل شده بود، اما بعد از انتخابات شکاف زمانی بزرگی داشتیم.»

وی با تکرار اظهارات پیشین خود مبنی بر اینکه ایران در مذاکرات وین جدی نیست، مدعی شد: «اگر مسیر بازگشت به برجام به نتیجه نرسد، ما گزینه‌های دیگری خواهیم داشت. من نمی‌توانم درباره این گزینه‌ها با شما صحبت کنم، اما در این خصوص با متحدان و شرکای خود در ارتباط هستیم.»

بلینکن اضافه کرد: «ایران باید طی روزهای آینده تصمیمات مهمی بگیرد. آنها نمی‌توانند از یک سو برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهند و از سوی دیگر در مذاکرات تعلل کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین