کد خبر: ۷۴۸۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
نگرانیم که ساخت مسکن آغاز شود اما قیمت مصالح نیز افزایش یابد

نماینده مجلس: سه دهک جامعه برای خرید یک واحد ۷۰ متری باید ۱۲۰ سال در انتظار بمانند

یک عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: براساس آمار به طور میانگین قیمت زمین در تهران در طول ۱۰ سال گذشته حدود ۴۰ برابر و قیمت مسکن حدود ۲۰ برابر شده است.
نماینده مجلس: سه دهک جامعه برای خرید یک واحد ۷۰ متری باید ۱۲۰ سال در انتظار بمانند
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروزسه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص میزان اجرای قانون جهش تولید مسکن بیان کرد: مجلس یک قانون بسیار خوبی در حوزه مسکن نوشته است، براساس آمار میانگین قیمت مسکن در بهار امسال در تهران متری ۴۶ میلیون و هر واحد مسکونی متری ۳۲ میلیون می باشد. و در سطح کشور میانگین قیمت زمین از ۹ میلیون شروع می شود و قیمت هر واحد مسکونی متری ۱۰.۵ میلیون تومان است، براساس این آمار ظرف ۱۰ سال گذشته قیمت زمین در تهران ۴۰ برابر و قیمت مسکن ۲۰ برابر شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس در ادامه اظهار کرد: بر این اساس سه دهک جامعه برای خرید یک واحد ۷۰ متری باید ۱۲۰ سال در انتظار بمانند. در قانون حهش تولید مسکن اختصاص ۲۵۰ هکتار اراضی دولتی به وزارت راه برای ساخت مسکن پیش بینی شده بود، اما عملا آن طور که باید این موضوع تحقق نیفتاده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در قانون جهش تولید مسکن، قرار بود صندوق ملی زمین و مسکن تشکیل شود تا منابع مالی ساخت مسکن را تامین کند، قرار بود مالیات و اقساط مسکن مهر و هر موضوعی که به مسکن باز می گردد در این صندوق واریز شود اما عملا این اتفاق نیفتاده است. در کنار ساخت مسکن زیرساختهای جدید در شهرها نیز نظیر مسجد، راه، آموزشگاه و درمانگاه باید ایجاد شود. در بحث قیمت مصالح باید پیش بینی های لازم صورت گیرد ما نگرانیم که ساخت مسکن آغاز شود اما قیمت مصالح نیز افزایش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین