کد خبر: ۷۴۸۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱

مصرف دمنوش آلبالو راهکاری مطمئن برای کاهش وزن

افراد دارای اضافه وزن یا افراد دارای چاقی می‌توانند با مصرف دمنوش گرم و عالی آلبالو نیم ساعت الی یک ساعت قبل از ناهار یا شام، اشتهای خود را کاهش دهند.
مصرف دمنوش آلبالو راهکاری مطمئن برای کاهش وزن
آفتاب‌‌نیوز :

چای‌ها و دمنوش‌های سالم و طبیعی زیادی در اطرافمان وجود دارد که می‌توان از خواص و طعم‌های تازه و لذت‌بخش آن‌ها لذت برد، هر کدام از این دمنوش‌های گیاهی خواص متفاوتی دارند و برای زمان‌های خاصی مفید هستند، یکی از این دمنوش‌های بسیار خوشمزه، دمنوش آلبالو یا چای آلبالو است که برای فصل تابستان هم بسیار مناسب است.

خواص دمنوش آلبالو

دمنوش آلبالو برای بهبود عملکرد روده‌ها و تقویت سوخت و ساز بدن استفاده می‌شود، دمنوش آلبالو اشتهاآور بسیار خوب و برای باز شدن رنگ چهره بسیار مؤثر و مفید است، آلبالو خواص گیلاس را هم دارد و مصرف آن باعث آرامش اعصاب می‌شود، مصرف دمنوش آلبالو برای افراد گرم‌مزاج و اشخاصی که چربی زیادی در اطراف شکم خود دارند سودمند است، چای آلبالو حالت تهوع را از بین می‌برد و فشار خون را کاهش می‌دهد، همچنین در بیماری‌های کلیه و مثانه مؤثر است.

می‌توان از چای یا دمنوش آلبالو برای کاهش اشتها در طول روز استفاده کرد، افراد دارای اضافه وزن یا افراد دارای چاقی شکمی می‌توانند با مصرف این دمنوش گرم و عالی نیم ساعت الی یک ساعت قبل از ناهار یا شام، اشتهای خود را کاهش دهند.

روش تهیه دمنوش آلبالو

برای تهیه دمنوش آلبالو، یک فنجان آلبالوی تازه و شسته‌شده را به همراه دو فنجان آبجوش در قوری ریخته و روی حرارت بسیار کم قرار دهید، برای آماده شدن این دمنوش بسیار خوشمزه و لذیذ نیم ساعت زمان کافی است، البته پس از گذشت ۲۰ دقیقه از قرار دادن قوری روی حرارت، درب آن را برداشته و عسل یا نبات‌ را به آن اضافه کنید، سپس درب قوری را مجدداً بسته و دوباره روی حرارت بگذارید، بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، دمنوش دو نفره آلبالو آماده‌ نوشیدن است.

بعضی از افراد پس از آماده شدن دمنوش چند قطره آبلیموی تازه برای طراوت بخشیدن به آن اضافه می‌کنند و بعضی هم همراه نبات یا عسل تکه کوچکی دارچین یا چند عدد هل به آن اضافه می‌کنند تا علاوه بر کاهش طبیعت سرد این دمنوش، طعم آن دلپذیرتر شود، این موارد بستگی به سلیقه و مزاج شخص مصرف‌کننده دارد که در خواص و فواید دمنوش آلبالو خللی ایجاد نمی‌کند.

تابستان فصل گرمی است که اکثر افراد ترجیح می‌دهند از نوشیدنی‌های خنک استفاده کنند، به همین منظور حتی می‌توان از دمنوش آلبالوی خنک شده برای رفع عطش و بهره بردن از خواص بی‌نظیر آن استفاده کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین