کد خبر: ۷۶۸۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶

۹۳ شهید فرهنگی در البرز شناسایی شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: استان البرز ۹۳ شهید فرهنگی و ۳۸۰ شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
۹۳ شهید فرهنگی در البرز شناسایی شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سلیمان رستمیان با گرامی داشت یاد و خاطر شهدای کارگر و شهدای معلم بیان کرد: در دوران دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم با نقش‌آفرینی خود در برابر دشمن ایستادگی کردند که ازجمله این اقشار، کارگران بودند، استان البرز مفتخر است ۳۸۰ شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، افزود: کارگران قشر شریف، زحمت‌کش و پرتلاش جامعه هستند که از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اقشار در تاریخ ایران بوده و هستند، نقش کارگران در دوران قبل از انقلاب اسلامی، مبارزه با رژیم پهلوی، بعد از انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی و پس از جنگ تحمیلی و دوران سازندگی بسیار پررنگ و تأثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به ۱۲ اردیبهشت‌ماه روز معلم، شهید مطهری را نماد مجاهدت بی‌وقفه در عرصه تعلیم و تربیت دانست وخاطرنشان کرد: ۱۲ اردیبهشت‌ماه مجاهدتی بر پایه دانش، طهارت رفتار در کنار فرهنگ غنی ایثار و شهادت درهم‌آمیخته و مشعلی فرا راه هدایت بشریت فروزان ساخته است، به‌یقین معلمی میراث گران‌قدر انبیاست و پاسداشت مقام بافضیلت آن بر همه اهل فضل و فرهنگ و آنان که گلی از این بوستان به یادگار برده‌اند فریضه‌ای متعالی است.


رستمیان بابیان اینکه استان البرز ۹۳ شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: شهدای معلم از دیگر اقشار عزیز جامعه هستند که به همه ما و جامعه اسلامی رسم شهادت و پایمردی آموختند. اگر حضور، استقامت و پایمردی شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز شاهد این همه موفقیت و سرافرازی نظام نبودیم، امروز باید قدردان خون شهدا و ایثارگری ایثارگران باشیم و با ادامه راه این عزیزان از ارزش‌های نظام و انقلاب دفاع کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به برنامه‌های بزرگداشت روز کارگر و روز معلم اشاره و یادآور شد: ادای احترام مسئولان به مقام شهدای کارگر و شهدای معلم، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، سرکشی از مدارس شاهد استان البرز و تقدیر از معلمان و مدیران مدارس و برگزاری جلسه با مدیران مدارس شاهد ازجمله برنامه‌هایی است که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و دیگر دستگاه‌های اجرایی به اجرا درخواهد آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین