کد خبر: ۷۸۸۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

سالم‌ترین میوه‌ها برای مدیریت قند خون

متخصصان و کارشناسان سلامت همواره افراد را به استفاده از میوه و سبزیجات ترغیب می کنند با این حال اگرچه میوه‌هایی مانند موز، سیب و گلابی ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی زیادی به بدن می‌رسانند اما قند زیادی نیز در آنها وجود دارد.
سالم‌ترین میوه‌ها برای مدیریت قند خون
آفتاب‌‌نیوز :

مصرف بیش از حد قند یا فروکتوز میوه باعث انباشت آن در کبد می‌شود تا جایی که کبد دیگر نمی‌تواند آن را پردازش کند. در نتیجه تنها یک راه‌حل برای کبد وجود دارد آن هم این است که فروکتوز را مستقیماً به چربی تبدیل کند که این امر موجب چرب شدن کبد می‌شود.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه می‌کند که نباید بیش از ۲۵ تا ۵۰ گرم شکر در روز مصرف کرد.

در ادامه به نقل از "هلث لاین" به چند میوه که قند کمی دارند، خواهیم پرداخت.

* آووکادو

آووکادو جزو میوه‌ها محسوب می‌شود و در هر ۱۰۰ گرم آن، فقط ۱.۴ گرم قند وجود دارد. اگرچه آووکادوها مقدار نسبتاً زیادی چربی دارند اما اینها اسیدهای چرب غیراشباع هستند. ویتامین‌های A، E و B۶ نیز در آووکادو یافت می‌شود.

* توت سیاه

توت سیاه در هر ۱۰۰ گرم تنها ۲.۷ گرم قند دارد و علاوه بر ویتامین‌های C و E، حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است.

* تمشک

تمشک قند بسیار کمی دارد (۴.۸ گرم قند در هر ۱۰۰ گرم). تمشک‌ها عمدتاً از آب تشکیل شده‌اند و فیبر موجود در آنها، فرایند هضم را بهبود می‌بخشد.

* توت‌فرنگی

توت‌فرنگی‌ها در هر ۱۰۰ گرم فقط ۵.۵ گرم قند دارند.

* پاپایا

نه تنها قند کمی (فقط ۷.۱ گرم در هر ۱۰۰ گرم) در پاپایا وجود دارد، بلکه همچنین منبع فوق‌العاده ویتامین C است. ۸۰ میلی‌گرم از این ویتامین در ۱۰۰ گرم میوه یافت می‌شود. یک وعده پاپایا همچنین کلسیم، آهن و سدیم را تامین می‌کند.

* زردآلو

می توان مقدار زیادی مواد مغذی را از زردآلو جذب کرد. همچنین مقدار زیادی پتاسیم در زردآلو وجود دارد. از طرف دیگر در ۱۰۰ گرم، این میوه تنها ۷.۷ گرم قند دارد.

* هلو

فقط هشت گرم قند در هر ۱۰۰ گرم دارد. هلو حاوی کالری کمی بوده و آب فراوانی دارد. مصرف این میوه مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و آهن را در اختیار ما قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین