کد خبر: ۷۹۲۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

نکاتی برای زائران سالمند در پیاده‌روی اربعین

کارشناس سلامت سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سالمندان قبل از اقدام به سفر پیاده‌روی اربعین از سلامت خود مطمئن باشند و با پزشک خود مشورت کنند.
نکاتی برای زائران سالمند در پیاده‌روی اربعین
آفتاب‌‌نیوز :

صدف جفره ظهر روز یکشنبه ۱۳ شهریور اظهار کرد: سفر رفتن سالمندان به وضع سلامت و درمان آن‌ها بستگی دارد و مهم است که سالمندان برای مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی یک برنامه‌ریزی دقیق قبل و حین سفر داشته باشند.

وی اطمینان از سالم بودن آب و غذا در حین سفر را بسیار ضروری دانست و افزود: سالمندان باید حین سفر، اصول بهداشت فردی را رعایت نمایند و شستن و ضدعفونی دست‌ها را جدی بگیرند.

این کارشناس بهداشتی گفت: به علائم خطر بیماری‌ها توجه داشته باشید و در صورت مشاهده به واحدهای بهداشتی درمانی مراجعه کنید و حتماً مکمل‌های دارویی و داروهای مصرفی را با خود همراه داشته باشید.

جفره تأکید کرد که لباس مناسب فصل به همراه ببرید و افزود: از قرار گرفتن در معرض تشعشعات و دود سیگار و افراد دارای بیماری‌های تنفسی و عفونی و محیط‌های آلوده و غیربهداشتی و همچنین محیط‌های شدیداً گرم یا سرد پرهیز کنید.

وی اظهار کرد: برای پرهیز از خستگی لازم است سالمندان ساعاتی از روز را به استراحت اختصاص دهند و لازم است که کپی مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشند.

چه کسانی سفر نکنند؟

کارشناس سلامت سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توصیه کرد: سالمندانی که در مرحله حاد بیماری قرار دارند تنفسی، گوارشی و پوستی و کسانی که تست کرونای آن‌ها، مثبت است و همچنین سالمندانِ دیابتی با زخم و یا عفونت اندام از انجام سفر خودداری کنند.

جفره مشکل کلیوی دیابتی‌ها، سالمندانی که دارای عوارض و علائم قلبی و عروقی هستند و همچنین کسانی که کنترل نامطلوب قند دارند را از جمله کسانی دانست که نباید سفر کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین