کد خبر: ۷۹۶۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

توصیه کی‌روش به مهدی طارمی پس از هجمه‌های اخیر

کارلوس کی‌روش به هجمه‌ها علیه مهدی طارمی در رسانه‌های پرتغالی واکنش نشان داد و به آموزش خود به بازیکنانش در این خصوص اشاره کرد
توصیه کی‌روش به مهدی طارمی پس از هجمه‌های اخیر
آفتاب‌‌نیوز :

نام مهدی طارمی آخرین بار چند روز پیش و در جریان مسابقات تور جهانی پدل (مسابقاتی شبیه تنیس) در رسانه‌های پرتغال مطرح و این موضوع جنجالی شد. در جریان این مسابقات، یکی از گزارشگران شبکه Eleven پرتغال، با جمله «اینجا طارمیسم نیست» صداقت ورزشکار پدل را ستود و به مهاجم ایرانی پورتو کنایه زد.

این موضوع واکنش باشگاه پورتو را در پی داشت و مدیر ارتباطات این باشگاه، گزارشگران شبکه تلویزیونی را افرادی «بیمار» دانست. البته این شبکه هم با انتشار پیامی، از باشگاه پورتو دلجویی کرد تا به ماجرا خاتمه بدهد.

روزنامه O JOGO در شماره امروز خود سراغ دو مربی پرتغالی رفته است؛ یکی «کارلوس کاروالهال» مربی طارمی در تیم ریوآوه پرتغال که در حال حاضر در تیم الوحده امارات مشغول به کار است و دیگری «کارلوس کی‌روش» سرمربی تیم ملی ایران که تاثیر زیادی در پیشرفت این بازیکن داشت.

کاروالخال: طارمی سریع‌تر از بازیکن حریف است

مربی سابق طارمی در تیم ریوآوه در واکنش به تاثیر هجمه رسانه‌های پرتغال روی عملکرد طارمی گفت: فکر نمی‌کنم کوچک‌ترین تاثیری روی او بگذارد. نحوه بازی و پیش‌بینی‌اش، کاهش سرعت و افزایش سرعت، باعث می‌شود حریف فکر کند که می‌خواهد توپ را لمس کند، اما طارمی سریع‌تر است و مدافع او را زمین می‌اندازد.

وی با بیان اینکه کمک داور ویدئویی هم پنالتی‌های طارمی را تایید می‌کند، گفت: او بازیکن با تجربه و با تمرکزی است و اجازه نمی‌دهد انتقادات او را تحت تاثیر قرار بدهد.

این مربی پرتغالی، توانایی گرفتن پنالتی طارمی را در کلمه «هوش» خلاصه کرد و آن را با جزئیات ساده توضیح داد. کاروالخال گفت: طارمی توانایی خواندن، سرعت و پیش بینی دارد. او به حریف اجازه می‌دهد که پایش را جلو بیاورد. وقتی این کار را انجام می‌دهد، طارمی با سرعت می‌رود و بیشتر اوقات خطای پنالتی است. او سریع‌تر و چابکتر از حریف است. می‌داند که بازیکن حریف باعث خطا می‌شود و این سلاحی است که هر بازیکن خوبی دارد.

کاروالخال با بیان اینکه انتقادات از مهاجم ایرانی پورتو اغراق آمیز بوده است، گفت: او در ریو آوه حتی کارت‌های زرد دریافت کرد که به نظر من بسیار غیرقابل توجیه بود. در آن صحنه‌ها بازیکنان حریف با طارمی برخورد می‌کردند و به او زمین می‌افتاد؛ این خطا نیست، اما شبیه سازی و فریب داور هم نیست.

مربی پرتغالی در پایان گفت: طارمی انسان خوب و یک بازیکن حرفه‌ای است. او از بازی لذت می‌برد و برای یادگیری گرسنه است و اشتیاق زیادی دارد.

کارلوس کی‌روش: چیزی که تو را نکُشد قوی‌تر می‌کند

خبرنگار روزنامه O JOGO همچنین گفتگوی کوتاهی با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در مورد طارمی داشته است. طارمی در حال حاضر زیر نظر کی روش و در اردوی اتریش است. این مهاجم در دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه موفق شد تک گل بازی را که با برد ایران همراه شد، به ثمر برساند.

کی روش با حمایت از مهاجم خود به موضوع مقاومت اشاره کرد و گفت: همه بازیکنان جوانی که سال‌ها با من کار کرده‌اند، آموزش دیده‌اند و آماده‌اند تا بدانند آنچه تو را نکُشد، بزرگ‌تر و قوی‌ترت می‌کند. این چیزی است که من برای هر کدام از بازیکنانم بر جای می‌گذارم.

سرمربی تیم ملی ایران همچنین قول داد در آینده در مورد طارمی صحبت کند. کی روش گفت: در مکان و زمان مناسب خوشحال خواهم شد که اعتقاد خود را در مورد این موضوع بیان کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین