کد خبر: ۸۰۴۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

صداوسیما پول را حیف و میل می‌کند و مخاطب را می‌پراند

مخاطبان صداوسیما بر این باورند که تلویزیون در حال حیف و میل کردن بودجه است و چند برنامه پرطرفدار هم که در تلویزیون است آن‌ها را حذف می‌کنند تا مخاطب را فراری دهند.
صداوسیما پول را حیف و میل می‌کند و مخاطب را می‌پراند
آفتاب‌‌نیوز :

قرار بود پس از پایان ماه صفر، فصل جدید برنامه «دورهمی» روی آنتن شبکه نسیم برود، اما حدود چهار هفته پیش بود که مهران مدیری اعلام کرد علی‌رغم گرفتن دستمزد ۳۰ میلیارد تومانی دوست ندارد این برنامه از تلویزیون پخش شود. همچنین برنامه «خندوانه» به کارگردانی رامبد جوان و «عصر جدید» به کارگردانی احسان علیخانی نیز در ماه‌های گذشته دیگر روی آنتن تلویزیون نرفت.

با توجه به این اتفاقات، خبرآنلاین از مخاطبان خود خواست تا نظرشان درباره حذف برنامه‌های پرطرفدار در تلویزیون را به ما بگویند. در ادامه بخشی نظرات کاربران را می‌خوانید.

دلمان به همین برنامه‌ها خوش بود

یکی از مخاطبان درباره نبود برنامه‌های پر مخاطب و حذف آن‌ها نوشت: «واقعا حیف است که برنامه «عصر جدید» حذف شود، ضمن اینکه «نود» و «کتاب باز» هم خیلی خوب بودند، فکر کنم رئیس جدید صدا و سیما هیچ دیدی نسبت به جایگاهش و برنامه سازی ندارد. کاش هرکس در جایگاه درست خودش قرار داشت. تلویزیون متعلق به همه مردم است و باید برای همه برنامه بسازد.»

کاربری هم نوشت: «فعلا که افراد بی‌سواد و عقب مانده خودشان را به بزنامه‌ها می‌آورند تا بودجه‌ها را ببلعند و نبود مخاطب هم هیچ اهمیتی برایشان ندارد، به همین دلیل است که چند برنامه‌ای که دلخوشی مخاطبان بود را حذف کردند.»

یکی از مخاطبان خبرآنلاین نوشت: «از بین تمام برنامه‌های حذف شده، «کتاب باز» و «نود» را هم اضافه کنید چهار تا برنامه هم مخاطب دارد، آن را بخاطر افکار پوسیده خود از بین می‌برند.»

مخاطب بی نام دیگری در این‌باره نوشت: «دلمان به چه چیز این صداوسیما خوش باشد؟ هیچ برنامه درست و حسابی برای تماشا وجود ندارد.»

حیف پول

بسیاری از مخاطبان بر این باورند که بودجه‌ای که به صداوسیما تعلق می‌گیرد حیف و میل کردن پول است و بهتر است این بودجه در اختیار این رسانه نباشد، یکی از مخاطبان تلویزیون در این‌باره نوشت: «حیف پولی که صرف صداوسیما می‌شود.»

مخاطب دیگری نوشت: «به نظرم، بودجه صدا و سیما در تهران و شهرستان‌ها را حذف کنند، چون صدا و سیما از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی هزاران میلیارد تومان درآمد دارند. بنده که در تلویزیون فقط تبلیغات می‌بینم، حیف بودجه چند هزار میلیارد تومانی که صرف صداوسیما می‌شود.»

یکی از کاربران هم به این موضوع اشاره کرد: «کلا صداو سیما را جمع کنند حتی صرف یک قران هزینه برای صدا و سیما هم راضی نیستیم.»

مخاطب بی نام دیگری نوشت: «چه کسی تلویزیون ایران را نگاه می‌کند؟ هر چیزی را دلتان می‌خواهد حذف کنید. ولی خدایی بودجه شان هم باید حذف شود.»

کاربری به نام علی نیز در رابطه با این موضوع نوشت: «بودجه صداوسیما را همان چند درصدی مصرف می‌کنند، که به دنبال رسیدن به مقاصدشان هستند. آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی.»

تلویزیون سال‌هاست که مخاطب ندارد

چندسال است که میان مردم چند دستگی وجود دارد، عده‌ای از افراد بر این باورند که تلویزیون مخاطب ندارد و عده دیگری هم می‌گویند تلویزیون همچنان پر مخاطب است. یکی از کاربران در این‌باره گفت: «تلویزیون خیلی سال است که مخاطبش را از دست داده، به خاطر خیلی مسائل مثل نگاه شخصی و جناهی به موضوعات، وگرنه چطور می‌شود یک برنامه‌ای به نام «نود» که چندین سال از نظر مخاطب بهترین برنامه بود، خیلی راحت تعطیل می‌شود و این‌گونه رسانه ملی به رسانه میلی تبدیل می‌شود و حجوم مردم برای استفاده از ماهواره بیش از پیش.»

مخاطب دیگری هم نوشت: «افت شدید مخاطب، روی آوردن به سریال‌های قدیمی، روی آوردن مردم به موبایل و سریال‌های نمایش خانگی و ماهواره، تلویزیون فقط بعضی‌ها فوتبال می‌بینند و بعضی‌ها اخبار، همین.»

کاربری هم نوشت: «تلویزیون تبدیل به وسیله پروپاگاندای یک عده شده است.»

مخاطبی به نام رضا هم در پیامی نوشت: «اقلیت از رنگ و لعاب برنامه‌هایی مثل «عصر جدید» و «دورهمی» هم استفاده می‌کنند.»

مخاطب دیگری هم نوشت: «سال‌هاست که اقبال عمومی نسبت به تلویزیون از بین رفته، تلویزیونی که همه را جاسوس و وطن فروش می‌داند و معلوم است که شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی به راحتی جایگزینش می‌شوند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین