کد خبر: ۸۱۱۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

راز پیر نشدن مولتی میلیاردر‌ها

تغذیه بخشی مهم از سبک زندگی هر فرد است و افراد مشهور و ثروتمند سال‌هاست بیشترین سرمایه گذاری را روی این بخش از روزمره خود کرده‌اند؛ این رازی است که سرآشپز خصوصی ساکنان بورلی هیلز فاش کرده؛ راز پیر نشدن مشتریان مولتی میلیاردش.
راز پیر نشدن مولتی میلیاردر‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

حتما برای شما هم پیش آمده که از دیدن هنرپیشه‌های هالیوودی در طول زمان شگفت زده شوید. انگار زمان روی این افراد اثری معکوس دارد اما ماجرا به زمان برنمی‌گردد!

یک سرآشپز مشهور خصوصی که در بورلی هیلز (محله لوکس و هنرپیشه نشین لس آنجلس آمریکا) کار می‌کند از عادات غذایی مشتریان مولتی میلیاردرش گفته و به نظر می‌رسد که سرحالی در کهنسالی بیشتر به سبک زندگی و تغذیه آنها وابسته است.

او در یک مصاحبه با شبکه سی ان بی سی، راجع به آنچه که مشتری‌هایش معمولا در یک هفته می‌خورند توضیح داد؛ شف بی یا خانم بایوفسکی از مزیت این شغل گفته و توضیح داده که ثروت مشتریانش باعث شده او در تهیه مواد اولیه و با کیفیت محدودیتی نداشته باشد.

او می‌گوید: « با این نوع مشتری‌ها، تکیه من بر مواد اولیه باکیفیت، ارگانیک و دستور العمل‌های درست و سلامتی است که محصولات تازه را از مزرعه به میز بیاورد.» بایوفسکی اغلب با یک متخصص تغذیه همکاری می کند تا اطمینان حاصل کند که نیازهای تغذیه‌ای مشتریانش را برآورده می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا بدن شادابی داشته باشند.

این سرآشپز شناخته شده می‌گوید: «در طول این سال‌ها من یاد گرفتم که چطور غذاهایی خوشمزه و البته سلامت تهیه کنم. از طرف دیگر مشتریان من دوست دارند بدانند دقیقا چه چیزی در غذایشان وجود دارد و همین دانش تغذیه‌ای من را بالا برده است.»

او توضیخ می‌دهد که این افراد مشهور روز خود را با یک نوشیدنی میوه‌ای شروع می‌کنند. اغلب آب میوه‌ای تازه که به روش پرس سرد تهیه شده پرطرفدار است؛ گاهی اسموتی‌هایی با میوه‌های فصل که مواد مغذی متنوع‌تری را تامین می‌کنند و گاهی یک نوشیدنی سبز با سبزیجات تازه مانند کلم پیچ، کاهو، کرفس یا خیار به آب میوه صبح تنوع می‌دهد.

این نوشیدنی‌ها معمولا شامل «پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد مغذی شامل همه مکمل‌هایی مثل کلسیم، منیزیم، روی و بیوتین» هستند.

وعده صبحانه اغلب پروتئینی است. تخم مرغی که با قارچ ترافل رنده شده یا خاویار سرو می‌شود یا املتی که به روش ژاپنی‌ها رول شده در کنار نان گندم کامل و آووکادو و سبزیجاتی که با روغن زیتون بکر مزه‌دار شده‌اند طرفدار دارد.

پنکیکی که به شکل «سوپر فود» یا غذای فوق مغذی با دانه چیا، دانه کتان و آرد کینوآ تهیه شده به این وعده تنوع می‌دهد.

میان وعده معمولا ماست با پودر نارگیل و گرانولای بدون دانه مثل گوجی بری و ژل رویال است. بایوفسکی گاهی این معجون را با میوه‌های ارگانیک و عسل سرو می‌کند.

یک ناهار سالم جزئی اجتناب ناپذیر از یک روز شلوغ است. بایوفسکی می‌گوید: «بسیاری از مشتریان من دوست دارند کربوهیدرات‌های سنگین خود را در این وعده بخورند، بنابراین برنج، کینوآ و کوسکوس (نوعی بلغور جو) برای ناهار پرطرفدار است.»

سوپ رشته فرنگی که در آب استخوان گاو یا مرغ پخته شده به همراه سالادهایی با الهام از سبک مدیترانه این وعده لاکچری را رنگین می‌کند. کدو سبز کبابی، فلفل و بادمجان که با سس زردچوبه یا سس لیموترش مزه‌دار شده در کنار سبزیجاتی مانند نخود فرنگی هم پرطرفدار است.

ماهی‌های ارگانیک و بدون چربی مانند ماهی کاد وحشی، کف وحشی و ماهی آزاد تازه از گوشت یا مرغ محبوب‌ترند.

یک روز پرکار را باید با یک وعده غذایی مقوی برای شام به پایان رساند و شام این مشتریان هالیوودی اغلب از مرغ کبابی به همراه سبزیجات کم کالری که با سس سیر مزه‌دار شده و بخارپز و بدون روغن هستند تشکیل می‌شود.

حمص، باباغنوج، شیرنارگیل به همراه خیار، لیمو، شوید و جعفری نیز پرطرفدارند. میوه‌های خشک قرمز و آجیل نیز به دلیل آنتی اکسیدان زیاد بخش جدایی ناپذیر از تغذیه روزانه این افراد است و جالب اینکه تمرکز آنها بر استفاده از مواد غذایی تازه و ارگانیک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین