کد خبر: ۸۱۵۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
افزایش سرسام آور نرخ ارز و تورم فزاینده در حال جمع کردن سفره کوچک بسیاری از مردم است

نماینده پیرانشهر: بازار ارز یله و رها است؛ مردم از فردای قیمت‌ها خبر ندارند

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت: بازار ارز کشور یله و رها است و افزایش قیمت ارز موجب تشدید تورم و کاهش سود واحد‌های تولیدی شده و بخش‌های مولد اقتصادی کشور را از رونق انداخته است.
نماینده پیرانشهر: بازار ارز یله و رها است؛ مردم از فردای قیمت‌ها خبر ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

کمال حسین پور در جلسه علنی امروز یکشنبه، ۴ دی‌ماه (مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: افزایش سرسام آور نرخ ارز و تورم فزاینده در حال جمع کردن سفره کوچک بسیاری از مردم است، بازار ارز بسیار متلاطم و نابسامان بوده و هیچ‌گونه افق روشنی هم در این بازار وجود ندارد و مشخص نیست نرخ ارز روی کدام قیمت ثابت می‌شود.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس افزود: بازار ارز کشور یله و رها است و افزایش قیمت ارز موجب تشدید تورم و کاهش سود واحد‌های تولیدی شده و بخش‌های مولد اقتصادی کشور را از رونق انداخته است. یکی از مهمترین دلایل کاهش سرمایه اجتماعی کشور همین بی‌ثباتی بازار است، مردم از فردای قیمت‌ها خبر ندارند، چه کسی پاسخگوی این نابسامانی است، چرا دولت برای کنترل نرخ ارز برنامه‌ای ندارد.

وی با طرح این پرسش که وزیر اقتصاد از کدام اقتصاد پایدار سخن می‌گوید، تصریح کرد: تیم اقتصادی کجاست و بود و نبود آن به حال مردم چه فرقی می‌کند. وزیر اقتصاد زمانی که در دولت مسئولیت نداشت هر روز توئیت می‌کرد و نظریه‌های متعدد کارشناسی را برای اصلاح بازار بیان می‌کرد چرا اکنون در میدان عمل اقدام نمی‌کند، چرا به بازار ارز سامان نمی‌دهد.

این نماینده در مجلس یازدهم اضافه کرد: دشمن حتی برای نارضایتی اقتصادی مردم برنامه دارد، ذات دشمن، دشمنی است، اما نمی‌توان همه مسائل و مشکلات کشور را گردن دشمن انداخت. تدبیر تیم اقتصادی دولت چه می‌شود. یک روز نرخ ارز بالا می‌رود و وزیر اقتصاد نمی‌تواند موضوع را ساماندهی کند، روز دیگر وزیر صمت افزایش قیمت خودرو را ناشی از رشد نرخ ارز می‌داند و در روز‌های بعد وزرای مسکن و ... بی ثباتی را به بازار ارز ارتباط می‌دهند، این زنجیره بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌شود و متأسفانه موضوعی که به آن توجه نمی‌شود کوچک شدن سفره مردم است.

حسین‌پور گفت: از رئیس جمهور می‌خواهم شخصا به این موضوع ورود کند و اگر تیم اقتصادی دولت نمی‌تواند به اقتصاد کشورمان سامان دهد این تیم را تغییر دهد. مردم به این دولت دل بسته‌اند، نباید آنان را ناامید کنیم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین