کد خبر: ۸۱۹۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

درخواست آزادی جعفر پناهی

مستندات قانونی کافی برای آزادی جعفر پناهی فراهم شده است و حالا خانه سینما در نامه‌ای درخواست آزادی این کارگردان مشهور و شناخته‌شده جهانی را از مسئولان و مراجع قضائی دارد.
درخواست آزادی جعفر پناهی
آفتاب‌‌نیوز :

هیئت‌مدیره خانه سینما در متنی که خطاب به مسئولان و مراجع قضائی نوشته، آورده است: «با عنایت بر مستندات قانونی کافی که برای آزادی جعفر پناهی (کارگردان سینما) فراهم شده است و همچنین لزوم توجه به وضعیت جسمانی و بیماری‌اش، هرچه سریع‌تر امکان آزادی او فراهم شود».

همچنین در متن هیئت‌مدیره خانه سینما آمده است: «خانه سینما ضمن پاسداشت دقت نظر قضات شریف دیوان عالی کشور در نقض حکم محکومیت جعفر پناهی (فیلم‌ساز) و تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه و مؤثر صالح نیکبخت و یوسف مولایی وکلای این هنرمند و با عنایت به تلاش کانون کارگردانان سینمای ایران و با اتکا به حمایت همه اعضای خانه سینما از جعفر پناهی و همه سینماگرانی که به نوعی در چند ماه گذشته با رسیدگی‌های قضائی روبه‌رو شده‌اند، مجددا و مصرانه بار دیگر از مسئولین و مراجع قضائی می‌خواهد با عنایت بر مستندات قانونی کافی که برای آزادی جعفر پناهی فراهم شده است و همچنین لزوم توجه به وضعیت جسمانی و بیماری این سینماگر، هرچه سریع‌تر امکان آزادی او فراهم شود.

لازم به ذکر است کمیته حمایت حقوقی و قضائی خانه سینما جهت رفع ممنوعیت‌ها و رفع اتهام از همگی سینماگران در حال پیگیری است و به مرور نتایج آن اعلام می‌شود».۲۳ آبان‌ماه بود که صالح نیکبخت وکیل‌مدافع جعفر پناهی از پذیرش اعاده دادرسی پرونده موکلش از سوی دیوان عالی کشور خبر داد.

این وکیل گفته بود: «دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی ما را در پرونده پذیرفته است» و در پاسخ به این سؤال که با پذیرش اعاده دادرسی چه تغییری در پرونده ایجاد می‌شود و آیا احتمال آزادی جعفر پناهی وجود دارد؟ گفت: «ما اقدامات قانونی را از طریق قضائی دنبال می‌کنیم».

جعفر پناهی ۲۰ تیر ماه سال جاری برای تحمل کیفر حبس به بازداشتگاه اوین معرفی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین