کد خبر: ۸۱۹۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

توضیح سخنگوی قوه قضائیه درباره اعدام اکبری و پرونده تبعه بلژیکی

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: واکنش‌های شتاب زده انگلیس به اجرای حکم اعدام یکی از جاسوسان برجسته خود در کشور نشان از اقدامات خباثت آمیز این دولت علیه مردم کشورمان است.
توضیح سخنگوی قوه قضائیه درباره اعدام اکبری و پرونده تبعه بلژیکی
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود ستایشی افزود: اصل فرایند تشکیل پرونده، تحقیقات مقدماتی و روند بازپرسی به اتهامات جاسوس مورد نظر تا نهایی شدن و اجرای آن در مجموعه دستگاه قضایی با دقت و در کمال اشراف حقوقی و هوشمند صورت پذیرفته و حکم صادر شده مبین و نشانه استحکام و حساسیت سیستم قضایی ما در قبال خباثت‌های مداوم انگلیس است.

ستایشی گفت: اراده دستگاه قضایی بر این است تا سیلی سختی که از اعدام جاسوس موردنظر بر چهره انگلیس نواخته شده تا احقاق حق کامل ملت ایران در دادگاه‌های داخلی و بین‌المللی تداوم و استمرار داشته باشد.

آخرین وضعیت استرداد تبعه بلژیکی

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت استرداد «اولیور ون کاستیل» گفت: این فرد تبعه کشور بلژیک است و هیچ کشوری در قبال اقداماتی که در راستای جاسوسی صورت می‌پذیرد و نسبت به جاسوسان، مسامحه و کوتاهی ندارد.

ستایشی بیان کرد: مردم و ملت ما اقدامات مسوولان را رصد می‌کنند، چنین اجازه‌ای به ما و هیچ مرجعی نمی‌دهند که نسبت به کسانی مسامحه کنیم. فرد موضوع مورد نظر مطابق قانون در دستگاه قضایی اتهاماتش رسیدگی شده است. از ناحیه مرجع صالح این اتهامات در خصوص فرد اتخاذ تصمیم شده است. حکم بدوی صادر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین