کد خبر: ۸۲۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با اشاره به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، تاکید کرد که دیپلماسی بهترین راه حل‌وفصل‌مسئله توافق هسته‌ای است.
اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران
آفتاب‌‌نیوز :

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با شبکه بی‌بی‌سی درباره تعامل با ایران بر سر مسئله برنامه هسته‌ای آن، گفت گه «اگر روش‌های دیپلماتیک و مذاکراتی میان دو طرف در زمینه توافق هسته‌ای کارآمد نباشد، گزینه نظامی به بحث گذاشته می‌شود» که به گفته جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، «آخرین چاره» است.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، مالی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در ایران، گفت: دولت آمریکا با وجود پابرجا بودن مشکلات در مدت دو سال گذشته، کاری در راستای تغییر حکومت در ایران انجام نمی‌دهد.

او در این راستا تاکید کرد: دیپلماسی بهترین راهکار است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین اظهار داشت: ما آماده ازسرگیری گفتگو‌های غیرمستقیم با ایران هستیم، اما در انجام دادن اقداماتی دیگر برای محدود ساختن برنامه هسته‌ای ایران تردید نخواهیم کرد.

مالی با وجود این که مقامات ایرانی تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد، مدعی شد: ایران بسیار به در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده در سطح تولید یک بمب اتمی نزدیک است.

او با اشاره به خروج دولت دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ گفت: ما با وضعیت بسیار خطرناکی در نتیجه تصمیم نامعقول دولت قبلی برای خروج از توافقی که کارآمد بود مواجه شدیم.

او همچنین درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران گفت: شکی نیست که برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت کرده است. این جای سوال ندارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در این گفتگو با تکرار ادعای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، گفت که آمریکا به مقابله با حمایت ایران از روسیه در این جنگ ادامه می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین