کد خبر: ۸۳۱۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

رایزنی امیرعبداللهیان با مقامات امارات، کویت و پاکستان

حسین امیرعبداللهیان و شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و کویت در تماس تلفنی در خصوص روند مناسبات دو جانبه و برخی مسائل منطقه‌ای گفتگو و تبادل نظر کردند.
رایزنی امیرعبداللهیان با مقامات امارات، کویت و پاکستان
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان به دولت و مردم کویت، سلام حجت الاسلام ابراهیم رئیسی را به مقامات عالی این کشور ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: خوشبختانه در دوره اخیر مناسبات دوجانبه شاهد برگزاری جلسات کمیته کنسولی و گارد ساحلی و کمیته حقوقی بوده ایم.  آماده برگزاری کمسیون عالی مشترک بین کویت و ایران هستیم.

امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد: در حوزه منطقه‌ای گام‌های خوبی برداشته شده و در حال پیگیری است. روابط با عربستان در جهت طبیعی حرکت می‌کند و بزودی با همتای سعودی خود دیدار و فعالیت سفارتخانه‌ها از سر گرفته خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: در عرصه منطقه، توافقات سازنده‌ای در حال انجام است؛ و‌ی از توافق عربستان و سوریه برای عادی سازی روابط و بازگشایی سرکنسولگری‌ها استقبال کرد.

وی هماهنگی بیشتر دو کشور در تسهیل امور کنسولی را برای تقویت تعاملات ضروری دانست.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن تبریک نوروز و ماه رمضان به دولت و مردم ایران، از توافق ایران و عربستان استقبال نمود و این توافق را مایه خیر و برکت برای کشور‌های منطقه دانست.

وزیر امور خارجه کویت از پیشنهاد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران در خصوص تسهیل امور کنسولی استقبال نمود و بر ادامه رایزنی‌ها به منظور گسترش و توسعه بیشتر روابط تاکید کرد.

دیدار سفیر جدید ایران در الجزایر با امیرعبداللهیان

همچنین سفیر جدید ایران در الجزایر پیش از عزیمت به محل مأموریت با وزیر امورخارجه دیدار کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط خوب سیاسی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر طی سنوات گذشته، بر ضرورت تلاش بیشتر برای ارتقاء و گسترش مناسبات دو جانبه تاکید کرد.

امیرعبدالهیان همچنین با ابراز خرسندی از سطح بالای روابط سیاسی دو کشور، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین، به ویژه در حوزه اقتصاد دانش بیان و صدور خدمات فنی و مهندسی را مورد تاکید قرار داد .

محمد رضا بابائی سفیر جدید کشورمان نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری دموکراتیک الجزایر را ارائه کرد.

وزیر خارجه امارات: تحول در روابط عربستان و ایران به سود منطقه است

همچنین در تماس تلفنی سه‌شنبه شب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و ابلاغ سلام رییس جمهور کشورمان به رئیس امارات، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مناسبات دو کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری رو به گسترش است و گفتگوهای سازنده اخیر انجام شده میان مسؤلان امنیتی و اقتصادی دو کشور، نیز زمینه ساز ارتقاء و توسعه بیش از پیش روابط خواهد بود.

وزیر امور خارجه همچنین آمادگی تهران را برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان دو کشور اعلام کرد.

امیرعبداللهیان همچنین توافق اخیر بین ایران و عربستان را در مسیر تقویت همکاری و همگرایی میان کشورهای منطقه توصیف کرد و از تقویت روابط میان سوریه و امارات نیز ابراز خرسندی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان تداوم و گسترش رایزنی‌ها میان تهران و ابوظبی را جهت توسعه مناسبات سازنده دو کشور حائز اهمیت ارزیابی کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات نیز در این گفتگوی تلفنی، عید نوروز و همزمانی آن با ماه رمضان را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وزیر خارجه امارات همچنین تحول در روابط میان عربستان و ایران را مثبت و به سود منطقه ارزیابی کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد روابط دمشق و ابوظبی در راستای تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و مصالح کشورهای اسلامی به سطح مطلوب ارتقا یابد.

وزیر خارجه امارات از امیرعبداللهیان جهت سفر به امارات دعوت کرد.

تماس تلفنی با وزیر خارجه پاکستان

بلال بوتو زرداری وزیر خارجه جمهوری اسلامی پاکستان نیز در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه آخرین تحولات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه ای مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

بلال بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی، عید نوروز را به وزیر امور خارجه، دولت و مردم ایران تبریک گفت.

وزیر خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرد که پروژه‌های مشترک مرزی میان دو کشور به زودی افتتاح شود تا دو کشور از منافع آن بهره مند شوند.

بوتو بازگشت روابط تهران و ریاض را گامی مهم و به نفع منطقه و جهان اسلام خواند.

وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام گرم رییس جمهور به مقامات عالی پاکستان و تبریک عید نوروز ماه و روز ملی پاکستان گفت: نوروز عید مشترک در حوزه تمدنی و فرهنگی ایران و پاکستان است و ظرفیت مناسبی برای تعمیق روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور است.

امیرعبداللهیان از روند رو به گسترش مناسبات تهران و اسلام آباد ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به وقفه پنج ساله، برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی اخیر میان دو کشور به میزبانی پاکستان را مهم خواند و افزود: نشست کمیته پیگیری مصوبات بزودی در تهران برگزار خواهد شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به توافق ایران و عربستان، گسترش روابط میان کشورهای منطقه را عامل سازنده برای توسعه و ثبات منطقه توصیف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین