کد خبر: ۸۳۱۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۶
تاکید وزیر خارجه عربستان بر بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عربستان و توافق برای دیدار در اولین فرصت

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در یک گفت وگوی تلفنی، ماه رمضان را به حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تبریک گفت.
گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عربستان و توافق برای دیدار در اولین فرصت
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه عربستان در این تماس تلفنی با اشاره به دستاورد‌های مثبت نشست پکن بر دیدار آتی وزرای خارجه و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگو ضمن تبریک متقابل ماه مبارک رمضان و استقبال از بازگشت مناسبات ریاض و تهران به حالت طبیعی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه و تحکیم مناسبات با عربستان تاکید کرد.

به نوشته ایرنا، وزرای خارجه دو کشور توافق کردند در اولین فرصت با یکدیگر دیدار کنند و مقدمات بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها را فراهم سازند.

شورای همکاری خلیج فارس خواستار حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایران شد

همچنین شورای همکاری خلیج فارس صد وپنجاه و پنجمین نشست دوره‌ای خود در سطح وزرای خارجه را در ریاض پایتخت عربستان برگزار کرد. در پایان این نشست که به ریاست بدر آلبوسعیدی، وزیر خارجه عمان بود بیانیه‌ای صادر شد.

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار تداوم همکاری‌های مشترک و حل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایران شدند.

در این بیانیه ضمن استقبال از توافق ایران وعربستان ابراز امیدواری شد که این گام در راستای حل اختلافات و پایان دادن به درگیری های منطقه از طریق گفتگو باشد.

در بخشی از این بیانیه از تلاش‌های عراق و عمان برای تسهیل روند گفتگوهای تهران و ریاض و میزبانی از چند دور مذاکرات میان آن ها تقدیر و تشکر شد.

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین خواستار توقف غنی‌سازی اورانیوم بیش از اندازه، استفاده مسالمت‌آمیز در ایران و همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند.آنها همچنین برای همکاری با ایران در این پرونده اعلام آمادگی کردند.

در بخشی از این بیانیه ادعاهایی درخصوص جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی مطرح شده است.

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین افزایش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی و جنایت‌های اخیر نیروهای صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه در مناطق جنین و نابلس را محکوم کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین