کد خبر: ۸۳۶۷۵۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به آمریکا

آمریکا: ایران می‌تواند از ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده خود در کره‌جنوبی برای موارد بشردوستانه استفاده کند

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مورد هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی گفت که ایران می‌تواند از این مبالغ برای خرید اقلام بشر دوستانه استفاده کند.
آمریکا: ایران می‌تواند از ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده خود در کره‌جنوبی برای موارد بشردوستانه استفاده کند
آفتاب‌‌نیوز :

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مورد هفت میلیارد دلار پول‌ بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی، با ادبیاتی حاکی از تعیین تکلیف و تعیین شرط برای جمهوری اسلامی ایران، گفته است که ایران می‌تواند از این مبالغ برای خرید اقلام بشر دوستانه استفاده کند.

بخش فارسی رسانه آمریکایی «صدای آمریکا» در خبری اختصاصی به نقل از یک سخنگوی شورای امنتی ملی این کشور بدون ذکر نام وی و همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به واشنگتن، این مطلب را منتشر کرد.

براساس گزارش صدای آمریکا، بخش فارسی این رسانه آمریکایی پیشتر از کاخ سفید پرسیده بود که آیا دولت ایالات متحده این هفت میلیارد دلار، و دیگر دارایی‌های ایران را که در اختیار سایر متحدان و شرکای ایالات متحده است، ابزارهای موثری برای چانه‌زنی می‌داند که می‌تواند آزادی آمریکایی‌های بازداشت‌شده و زندانی در ایران را تسهیل و یا محقق کند؟

این سخنگو گفت که وجوه مزبور در یک حساب «محدودشده» که «برای تجارت بشردوستانه قابل دسترسی است» نگهداری می‌شود.

او افزود که ایالات متحده پذیرای توصیه‌های کره‌جنوبی و دیگران بوده است تا اطمینان حاصل شود که این مبالغ می‌تواند «از جمله از طریق انتقال به سایر بانک‌های مورد اعتماد و در حساب‌های محدودشده مشابه» برای اهداف بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرد.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با این حال تاکید کرد که در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعات روزآمد یا برنامه تازه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

این سخنگو مطالبی نیز در خصوص موضوع زندانیان مطرح کرد و ادعا کرد: آمریکایی‌هایی که «به طور غیرقانونی در ایران زندانی هستند» باید فورا آزاد شوند.

تارنمای بخش فارسی صدای آمریکا در ادامه گزارش خود نوشت: پیشتر خبرگزاری آمریکایی ان‌بی‌سی به نقل از مقامات آگاه گزارش داده بود که دو طرف در حال بررسی پیش‌نویس طرحی شامل تبادل زندانیان و آزادی‌سازی میلیاردها دلار از پول‌های بلوکه ایران در بانک‌های کره‌جنوبی هستند. در آن گزارش نیز تاکید شده بود که مطابق با این پیش‌نویس، در صورت آزاد شدن این منابع مالی، جمهوری اسلامی تنها می‌تواند از آن برای خرید غذا و دارو و یا مسائل انسان‌دوستانه استفاده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
0
33
حالا هی بگید تحریم عامل گرانی دارو است.
همیشه دروغ گفته اید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
2
6
حالا این هفت میلیارد دلار رو هم گرفتید.بعدش قرار هست چه کار کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
2
7
احتمالا همه دلار ها را چادر مسافرتی آمریکایی می‌خرند و در بازار مکاره ایران ۱۴ میلیارد دلار برگشت پیدا میکند
ناشناس
|
France
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
0
8
کمک به زلزله زدگان سوریه
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
0
10
خوب الان بهترین فرصت است حداقل با این پول دارو و لوازم پزشکی وگندم ذرت واقلام خوراکی مردم را تهیه نمایید وبصورت رایگان دراختیار همه مردم قرار دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
1
2
از امریکا هم نمیشه سر در بیاری!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین