کد خبر: ۸۳۹۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

آمار نگران‌کننده پرسپولیس ۲ هفته مانده به پایان لیگ برتر

پرسپولیس یحیی گل محمدی برخلاف تصورات خیلی هم تهاجمی و دنبال گل زدن نیست!
آمار نگران‌کننده پرسپولیس ۲ هفته مانده به پایان لیگ برتر
آفتاب‌‌نیوز :

لطفا تعجب نکنید! یحیی گل محمدی که فصل گذشته به دلیل ضعف درون دروازه پرسپولیس و خط دفاعی شکننده تیمش، جام قهرمانی را از دست داد در فصل جاری برنامه ویژه‌ای تدارک دید.

سرمربی پرسپولیس با عبرت گرفتن از نایب قهرمانی لیگ بیست و یکم و قهرمانی استقلال، تصمیم گرفت بیشترین خریدها را برای تقویت دروازه و خط دفاع خودش انجام داد.

در حال حاضر تیم استقلال با ۴۳ گل زده در پایان هفته بیست و هشتم عنوان بهترین خط حمله لیگ را از آن خودش کرده است. سپاهان اصفهان با ۴۲ گل زده رده دوم را به خودش اختصاص داده و تیم‌های تراکتور تبریز و گل گهر سیرجان با ۴۰ گل زده در جایگاه سوم و چهارم ایستاده اند.

پرسپولیس اما با ۳۸ گل زده در رده پنجم بهترین خط حمله ایستاده است. معمولا اهالی فوتبال پرسپولیس را به‌عنوان تیمی تهاجمی صاحب مهاجمان فوق‌العاده که بعضاً آقای گل فوتبال ایران بوده‌اند، می‌شناسند اما پرسپولیس در تعداد گل‌های زده نمی‌تواند رکورد لیگ ۱۶ تیمی را بشکند. در لیگ ۱۶ تیمی تراکتور در فصل چهاردهم ۵۸ گل زد اما پرسپولیس الان ۳۸ گل زده و فقط در صورتی به این رکورد دست می‌یابد که در دو بازی بعدی ۲۰ گل بزند!

با این حال سرخ‌ها از بین ۵ قهرمانی اخیر خود در لیگ برتر فقط رکورد گل زده خود در یک فصل را شکسته‌اند و بعید است به رکورد چهار قهرمانی دیگر در این آیتم دست یابند. پرسپولیس در لیگ هجدهم فقط ۳۶ گل زد که همین حالا دو گل بیشتر از این تعداد گل به ثمر رسانده است. سرخ‌ها در لیگ‌های شانزدهم و نوزدهم با ۴۶ گل زده و در لیگ‌های هفدهم و بیستم با ۴۸ و ۴۷ گل زده قهرمان شده‌اند. حالا سرخ‌ها برای رسیدن به آمار ۴۶ گل زده باید در دو بازی باقیمانده مقابل گل‌گهر و نساجی ۸ گل به ثمر برسانند که بعید است و احتمالاً تعداد گل‌های آنها به ۴۶ نخواهد رسید.

با این حال همان طور که در سطور بالا نوشتیم دغدغه اصلی یحیی گل محمدی در فصل جاری کمتر گل خوردن بوده است.

سرمربی پرسپولیس در پایان فصل گذشته و در فصل جاری بارها در نشست‌های خبری خودش عنوان کرده است: تیمی قهرمان می‌شود که کمتر گل بخورد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین