کد خبر: ۸۴۱۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

رییسی: شرایط جهان به نفع مقاومت در حال تغییر است

رئیس جمهور دلیل مخالفت‌های امروز نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران را تسلیم‌ناپذیری در برابر سلطه‌طلبی ابراز و اظهار کرد: امروز شرایط جهان به نفع مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان جهان اسلام در حال تغییر است.
رییسی: شرایط جهان به نفع مقاومت در حال تغییر است
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در آخرین برنامه روز اول سفر رسمی دو روزه خود به اندونزی، در اجتماع پرشور شیعیان این کشور در مرکز اسلامی جاکارتا، عشق به خاندان نبوت و رسالت را از جمله ویژگی‌های ممتاز مردم اندونزی توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت وحدت و انسجام در جهان اسلام برای ناکام ماندن توطئه دشمنان، تکفیر و تفرقه میان مسلمانان را نتیجه انحراف از مسیر خاندان نبوت دانست.

رئیس جمهور توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تمدنی با اندونزی را از جمله اهداف سفر خود به این کشور دانست و تصریح کرد: دو کشور برای توسعه روابط اراده قطعی و جدی دارند و ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور بستر مناسبی برای عملیاتی کردن این اراده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از جمله کارکردهای بسیار مهم مساجد و مراکز اسلامی را در کنار عبادت و اقامه نماز، توجه به دیگران و دگرخواهی در پرتو خداخواهی دانست و با تاکید بر اهمیت غافل نشدن از مشکلات جهان اسلام از سوی مسلمانان، مسئله فلسطین را اولویت اول امت اسلامی عنوان کرد و لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به مردم مظلوم یمن، افغانستان و میانمار در کنار مردم مظلوم فلسطین را نیز مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور تشکیل جریانات تروریستی تکفیری، رواج اسلام هراسی با استفاده از ابزار امپراطوری رسانه‌ای و اهانت به مقدسات را از جمله توطئه‌های دشمنان امت اسلامی برای تضعیف و ایجاد شکاف میان مسلمانان بر شمرد و بر ضرورت هوشیاری و آگاهی ملت‌های مسلمان برای غلبه بر این توطئه ها تاکید کرد.

وی دلیل مخالفت‌های امروز نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران را تسلیم‌ناپذیری این نظام مقدس در برابر سلطه‌طلبی و استکبار عنوان کرد و گفت: سیاست قطعی ما توسعه و تعمیق روابط با کشورهای اسلامی است و اگر دشمنان امت اسلامی از حسن روابط میان مسلمانان عصبانی و ناراحتند، باید از این عصبانیت بمیرند چرا که روز به روز روابط میان ما صمیمانه‌تر، نزدیک‌تر و مستحکم تر خواهد شد.

رئیسی در پایان تاکید کرد: امروز شرایط جهان به نفع مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان جهان اسلام در حال تغییر است. به برکت خون مطهر شهدای نهضت جهانی اسلام جهل و ناآگاهی از جوامع مسلمین در حال برچیده شدن است و روز به روز مقاومت و حق‌خواهی قوی‌تر و دشمنان اسلام ضعیف‌تر خواهند شد؛ این وعده الهی است و قطعا تحقق خواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین