کد خبر: ۸۵۵۶۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
واکنش همتی به تبادل زندانیان و آزاد شدن مشروط منابع ارزی مسدودی در کره‌جنوبی؛

چرا روند توافق را طول داده و بعد از ۳ سال تحمیل هزینه به همان نقطه اول رسیدید؟

رئیس پیشین بانک مرکزی نکاتی درخصوص تبادل زندانیان ایران و آمریکا و آزاد شدن مشروط منابع ارزی مسدودی در کره جنوبی مطرح کرد.
چرا روند توافق را طول داده و بعد از ۳ سال تحمیل هزینه به همان نقطه اول رسیدید؟
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: این‌که انتقاد می‌شود چرا دولت پذیرفته است که منابع ارزی در کره‌جنوبی برای خرید کالا‌های اساسی و دارو باشد، باید توضیح بدهم که موضوع صرفا مربوط به این دولت نیست. در دولت قبل هم پذیرفته شده بود؛ چرا که هرگونه توافقی خارج از برجام، همراه با ادامه تحریم‌هاست.

ایرادی که می‌توان گرفت، این است که چرا روند توافق را طول داده و بعد از سه سال تحمیل هزینه به همان نقطه اول رسیدید؟ چرا اروپا را دور زدید و متوسل به کشور‌های منطقه شدید؟ و مهمتر این که چرا به رغم ادعای یک دولت مقتدر، نتوانستید برجام را اجرا کنید و یا به یک توافق هسته‌ای بهتر، جهت رفع تحریم‌ها دست یابید؟

دیگر از چاپ پول «بدون پشتوانه» در سال ۱۳۹۸ هم نمی‌توانید صحبت کنید، چونکه امروز با توافق انجام گرفته، بانک مرکزی می‌تواند با پشتوانه همان ارز‌های آزاد شده و از طریق تامین ارز واردات کالا‌های اساسی و دارو، انبساط پولی یک سال گذشته شما را نیز عقیم کند.

چرا روند توافق را طول داده و بعد از ۳ سال تحمیل هزینه به همان نقطه اول رسیدید؟

دولت روحانی خزانه را با مثبت ۳۰هزار میلیارد تومان به دولت جدید تحویل داده

آذرى جهرمى، وزیر پیشین ارتباطات نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: آیا می‌توان گفت که با آزادسازی ۶میلیارد دلار، معادل ۳۰۰هزار میلیارد تومان، از درآمد‌های ارزی دولت قبل که به دلیل تحریم در بانک‌های کره بلوکه شده بود؛ عملا موضوع ادعایی بدهی ۲۷۰هزار میلیارد تومانی دولت قبل برای دولت جدید منتفی است و به عبارت دیگر دولت روحانی خزانه را با مثبت ۳۰هزار میلیارد تومان به دولت جدید تحویل داده است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
1
50
منتظر گاندو ۴ هستیم کفن پوشا کجان؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
56
11
اصلاح طلبان ، اصلاحات را از خودتان شروع کنید!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین