کد خبر: ۸۸۲۰۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
شهادت یکی از همراهان سردار سلیمانی در سوریه

حمله اسرائیل به سوریه؛ سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه شهید شد

در جریان حمله ساعاتی قبل اسرائیل به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سردار سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه در سوریه به شهادت رسید
حمله اسرائیل به سوریه؛ سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه شهید شد
آفتاب‌‌نیوز :

در جریان حمله ساعاتی قبل رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سید رضی موسوی معروف به سیدرضی از مستشاران باسابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید.

سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

منابع خبری در این باره اعلام کردند که صدای انفجار شدیدی دقایقی پیش در منطقه زینبیه در جنوب دمشق شنیده شد.

روابط عمومی کل سپاه نیز در اطلاعیه‌ای به شرح زیر اعلام کرد: به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی به دمشق «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به حضرت ولی‌عصر(عج )، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تأکید می‌شود، بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.

برنامه‌های مربوط به انتقال،  تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آن شهید متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.

سفیر ایران در سوریه: ترور شهید موسوی توسط صهیونیست‌ها ناشی از شکست در غزه بود

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه در گفتگو با شبکه خبر سیما و با اشاره به حادثه تروریستی شهادت شهید سید رضی موسوی، گفت: حادثه‌ای که امروز رخ داد در پی یک اقدام تروریستی ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی بود.  شهید بزرگوار ساعت ۱۴ در سفارت ایران در سوریه بودند و پس از پایان کار خود به سمت منزل‌شان حرکت کردند و ساعت ۱۶:۱۰ دقیقه امروز در محل اقامت خود از طریق رژیم صهیونیستی با سه موشک هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. شهید موسوی هنگام شهادت به تنهایی در منزل حضور داشت و همسرشان در مدرسه به عنوان معلم مشغول کار بودند. اقدام رژیم صهیونیستی یک اقدام کوردلانه و منفعلانه بود از این جهت که به علت شکست‌هایی که در میدان و صحنه متحمل شده اخیرا اقداماتی را انجام داده و این دومین مرتبه است که این جنایت را علیه مستشاران نظامی ما در سوریه مرتکب می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع این یک اقدام واکنشی نسبت به شرایطی است، شاید می‌توان گفت رژیم صهیونیستی امروز اقداماتی را دیوانه‌وار انجام می‌دهد تا برخی از شکست‌های خود را جبران کند، هم به لحاظ مشکلات داخلی و هم به دلیل شرایطی که در غزه با آن مواجه شده است، چرا که عملاً پس از گذشت ۸۰ روز نتوانسته به هیچ کدام از اهداف خود دست پیدا کند.

اکبری گفت: در این راستا، بدیهی است تا رژیم صهیونیستی اقدامات پراکنده انجام داده و چنین جنایاتی را مرتکب شود که این اتفاق نیز جنایتی بود که قطعاً با توجه به اینکه ایشان به عنوان یک نیروی مستشار نظامی رسمی در کشور سوریه حضور داشتند، یک اقدام ناجوانمردانه و برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی بود که این اقدام توسط صهیونیست‌ها انجام شد. طبیعتاً حق مقابله برای کشور قربانی محفوظ است و رژیم صهیونیستی به طور طبیعی پاسخ این جنایت خود را در شرایط و زمان مناسب خواهد گرفت.

 رئیسی: رژیم صهیونیستی تاوان شهادت فرمانده سپاه در سوریه را خواهد داد

رئیس‌جمهور در پیامی شهادت سردار سید رضی موسوی در سوریه را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است: شهادت سردار سید رضی موسوی در حمله موشکی رژیم جنایتکار صهیونیستی به دمشق را به ملت ایران و همرزمان ایشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم. این سردار دلیر و شجاع که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل بیت در سوریه و در راه پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود برجا گذاشت. بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.

ایران انتقام می گیرد؟

جروزالم پست از قول مقامات اسرائیلی  نوشت، تل آویو انتظار دارد در جبهه شمالی، به کشته شدن[شهادت] مستشار سپاه پاسداران پاسخ داده شود.

یک مقام اسرائیلی نیز به اکسیوس گفت: ارتش در حال آماده شدن برای پاسخ احتمالی ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
72
25
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
61
18
روحش شاد .مرگ براسراعیل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
63
17
شهادت مبارک
صفا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
68
16
روحشان شاد وقرین آرامش الهی قرار بگیرد ان شاء الله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین