کد خبر: ۹۱۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹

باراک: همه گزینه‌ها در رابطه با ایران بر روی میز است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه و در جریان گفت و گو با همتای آمریکایی خود اظهار داشت، اسرائیل «هیچ گزینه‌ای» را در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران از روی میز حذف نمی‌کند. 

حمله تند کلینتون به ایران: از اسرائیل در برابر تهدید تهران دفاع می‌کنیم! [+]

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، اظهارات وزیر دفاع اسرائیل مبنی بر احتمال «حمله نظامی به ایران» در حالی عنوان می‌شود که ایالات متحده قصد دارد اسرائیل را ترغیب کند تا زمان بیشتری به دیپلماسی اختصاص یابد. 

آمریکا: ایران تا ماه مهر به پیشنهادهای ما پاسخ دهد [+]

باراک در جریان گفت و گو با رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا گفت: «موقعیت ما این است و ما در این زمینه جدی هستیم».

وزیر دفاع اسرائیل در عین حال افزود، اولویت ما در حال حاضر باید دیپلماسی باشد.

بخشی از هدف سفر گیتس به اسرائیل، منصرف کردن این کشور از حمله نظامی به ایران و خرید زمان برای نتیجه دادن دیپلماسی آمریکا عنوان شده بود. اما اظهار نظر وزیر دفاع اسرائیل مبنی بر «حذف نکردن گزینه‌ها» سه بار تکرار شد. رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند به نظر نمی‌رسد گیتس در زمینه نرم‌تر کردن اسرائیل در این زمینه به پیشرفت چشم‌گیری دست پیدا کرده باشد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین با تایید نگرانی‌های اسرائیل افزود، پیشنهاد آمریکا به ایران برای تعامل با این کشور به صورت نامحدود ادامه نخواهد داشت و زمان درحال از دست رفتن است.

وی اضافه کرد: «ما باید از این موضوع مطمئن شویم که اسرائیل پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را برای دفاع از امنیت ملی خود در اختیار دارد».

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است فعالیت‌های هسته‌ای این کشور کاملاً صلح‌آمیز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین