کد خبر: ۹۱۶۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰

فکت صداقت برای هافبک پرسپولیس که فیکس استقلال و سپاهان هم بود

حرف‌هایی که سه بازیکن پرسپولیس از قول مسعود ریگی مطرح کرده‌اند بسیار مهم و قابل تحلیل است.
فکت صداقت برای هافبک پرسپولیس که فیکس استقلال و سپاهان هم بود
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا بیرانوند، عیسی آل کثیر و دانیال اسماعیلی فر تنها چند ساعت بعد از کسب جام قهرمانی لیگ بیست و سوم مقابل عادل فردوسی‌پور نشسته و با او از هر دری صحبت کردند. حرف‌هایی که برخی تازگی داشت و برخی قابل بررسی بود. اما شاید مهمترین حرف این جلسه نه برای هیچ کدام از این سه بازیکن پرسپولیس، بلکه نقل قول آن‌ها از هافبک دفاعی این تیم بود. آنجا که بیرانوند گفت و دانیال و عیسی تایید کردند که مسعود ریگی گفته بعد از حضور در پرسپولیس تازه فهمیدم چرا شما هر سال قهرمان می‌شوید.

در دنیای ورزش مقایسه همیشه وجود داشته و باقی خواهد ماند. اساس ورزش بر رقابت است و مقایسه جزئی جدایی ناپذیر از رقابت، البته که مقایسه درست و غلط داریم و این سوژه یکی از بحث برانگیزترین اتفاقات ورزشی است، اما در تمام سال‌های اخیر کم نبودند کسانی که سه تیم بزرگ و همیشه مدعی فوتبال ایران را با یکدیگر مقایسه کردند.

اینجا بحث ما هواداری نیست. قرار هم نیست کسی را محاکمه کنیم. اینجا نکته اصلی این است که این مقایسه توسط بازیکنی صورت گرفته که خود پیراهن هر سه تیم بزرگ فوتبال ایران را به تن داشته و در هر سه تیم مهره ثابت در تمام طول فصل و بازی‌ها بوده است. بازیکنی که هرگز در این سال‌ها حاشیه نداشته و کسی به یاد نمی‌آورد که او عمداً یا سهوا، له یا علیه کسی یا تیمی کاری کرده باشد. کسی که اهل مصاحبه هم نیست، چه رسد به خودنمایی و شوآف و از همه مهمتر اینکه این حرف را مستقیم به مردم و رسانه‌ها نزده است. در یک فضای صمیمی و خصوصی با همبازیان خود گفته که می‌توان بیشترین نمره صداقت و راستگویی را برایش در نظر گرفت.

همه ورزش دوستان می‌دانند در دنیای ورزش حفظ قهرمانی سخت‌تر از کسب آن است. چرا و چطور پرسپولیس هفت بار طی ۸ سال قهرمان می‌شود و در حفظ قهرمانی ثبات دارد؟ مسعود ریگی در توضیح این چرا گفته «ما در استقلال و سپاهان بعد از شکست‌ها ناراحت بودیم و در ریکاوری یا در خانه، غم زده گوشه‌ای نشسته و حوصله صحبت با یکدیگر را نداشتیم. اما در پرسپولیس شما بعد از هر شکست به جان یکدیگر می‌افتید و تا زمانی که ایراد تیم و خودتان را پیدا نکنید دست برنمی‌دارید»

این یک اصل اثبات شده است که انسان موفق یا مجموعه موفق خود به حساب خود رسیدگی می‌کنند. شما برای پیشرفت و عدم تکرار اشتباهات و کمبود‌ها ابتدا باید بپذیرید که مشکل دارید، تا نگرید طفل کی نوشد لبن؟ اول باید قبول کنیم که ضعف داریم تا بعد کسی بتواند به ما کمک کند. وقتی مربی یا بازیکن تیم بزرگ تقصیر شکست را به گردن حواشی و این و آن می‌اندازند، به مرور زمان امر بر خودشان نیز مشتبه شده و باور می‌کنند که کارشان را بدون نقص انجام داده‌اند و این توهم توطئه بوده که آن‌ها را از حقشان محروم کرده است!

اما به گفته مسعود ریگی - که نه خودش و نه دیگر همبازیانش این حرف‌ها را تکذیب نکردند - بازیکنان و مجموعه پرسپولیس بعد از هر شکست خود را مقصر دانسته و به دنبال ایرادات خود رفته‌اند. روی کار خود تمرکز کرده و دیدیم که فصل قبل و این فصل توانستند فاصله با سپاهان و استقلال را جبران و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

انسان عاقل کسی است که حتی از دشمن خود هم یاد می‌گیرد. امتحانش که ضرر ندارد، رقبای اصلی پرسپولیس برای فصل بعد می‌توانند لااقل یک بار این روش را امتحان کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین