کد خبر: ۹۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

پزشکیان اصلاح‌طلبان را دلسرد می‌کند؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای پزشکیان در آینده به تدریج در مدیریت کشور کم‌رنگ می‌شود؛ به نوعی شبیه به آقای روحانی در دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش.
پزشکیان اصلاح‌طلبان را دلسرد می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان چه نسبتی با گروه‌های سیاسی دارد؟ آیا او نماینده تام و تمام جبهه اصلاحات است یا آنکه می‌خواهد دولتی فراجناحی تشکیل دهد؟ او اگر بخواهد دولتی متشکل از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تشکیل آیا با جبهه اصلاحات به مشکل برمی‌خورد و اگر بخواهد از نیرو‌هایی صرفا اصلاح‌طلب بهره بگیرد، آیا مخالفانش با او به تندی مواجه می‌شوند؟

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این پرسش‌ها به «نامه‌نیوز» گفت: «حتما پیروزی آقای پزشکیان، پیروزی جبهه اصلاحات است و در آن شکی نیست. به هر حال جبهه اصلاحات در برابر جبهه اصولگرایی قرار گرفت و توانست پیروز شود، اما اینکه جبهه اصلاحات با این پیروزی ظاهری می‌تواند به پیروزی باطنی برسد، بحث دیگر است و، اما و اگر دارد. سابقه آقای پزشکیان نشان می‌دهد اهل جنگ و دعوا نیست او را در سال‌های ۸۴، ۸۸، ۹۲، ۹۶ و در هیچ مقطع دیگری میان مبارزات سیاسی-جناحی نمی‌بینیم. او یک سری باور‌هایی دارد و سعی می‌کند بر آن‌ها پافشاری کند و خیلی اهل مجادلات سیاسی نیست. حالا با چنین شخصیتی برای اصلاح‌طلبان سخت است که پیروزی واقعی و باطنی برسند».

او ادامه داد: «آقای پزشکیان احتمالا با مخالفانش تعامل کند کند و با آن‌ها کنار بیاید یا حتی در مقابل آن‌ها کوتاه آید و در چنین شرایطی شاید اصلاح‌طلبان از او دلسرد شود. او در آینده به تدریج در مدیریت کشور کم‌رنگ می‌شود؛ به نوعی شبیه به آقای روحانی در دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش. حتی اطرافیان او مانند آقایان ظریف و آذری‌جهرمی که تنور انتخابات را برای او گرم می‌کردند هم می‌دانند که کار ویژه‌ای از دست آقای پزشکیان برنمی‌آید. مشخصا در حوزه سیاست خارجی همه می‌دانند که دولت تصمیم‌گیرنده نیست؛ بنابراین آقای پزشکیان در موضوع رفع تحریم‌ها نقش‌آفرینی ویژه‌ای نخواهد داشت».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای پزشکیان حتما قلدرتر و قدرتمندتر از آقای روحانی نیست. آقای روحانی سال‌ها کنار دست آقای هاشمی نشسته بود و پیچ و خم سیاست را می‌شناخت، اما او هم دستش باز نبود وقتی آمریکا از برجام خارج شد عملا نتوانست برای احیای برجام کاری بکند».

آیتی در پایان گفت: «حتما نظام با پذیرش آقای پزشکیان قصد کرده است که جلوی تندرو‌ها را بگیرد و به نوعی آن‌ها را به حاشیه ببرد و می‌بینیم که پایداری‌ها هم جایگاه سابقشان را از دست داده‌اند، اما همه این‌ها دلیل نمی‌شود که پزشکیان قدرت تصمیم‌سازی ویژه‌ای داشته باشد و حتما خط و ربط‌های کلی همانی است که در گذشته بوده است».

منبع: نامه نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین