کد خبر: ۹۲۰۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

کشف و دستگیری اعضای یک شبکه پولشویی و فرار مالیاتی ۴ هزار میلیارد تومانی

فرمانده کل انتظامی کشور از کشف و دستگیری اعضای یک شبکه پولشویی و فرار مالیاتی ۴ هزار میلیارد تومانی با سوء استفاده از مدارک هویتی افراد ناآگاه و دارای ضعف مالی خبر داد.
کشف و دستگیری اعضای یک شبکه پولشویی و فرار مالیاتی ۴ هزار میلیارد تومانی
آفتاب‌‌نیوز :

 سردار احمد رضا رادان در حاشیه نشست صمیمانه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با پلیس‌های امنیت اقتصادی سراسر کشور در جمع خبرنگاران از کشف و دستگیری اعضای یک شبکه پولشویی و فرار مالیاتی خبر داد و گفت: این شبکه با سوء استفاده از ناآگاهی و ضعف مالی افراد با پرداخت مبالغ ماهیانه ۵ میلیون تومان با استفاده از مدارک هویتی آنان اقدام به ثبت شرکت‌های کاغذی و صوری می‌نمودند.

وی در ادامه افزود: این افراد سود جو با استفاده از مدرک هویتی در اختیار، اقدام به افتتاح حساب بانکی و خرید سیم کارت می‌کردند که در یک مورد سوء استفاده از همین مدارک بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته است.

فرمانده کل انتظامی خاطرنشان کرد: در این پرونده شرکت‌های صوری صادراتی و وارداتی ثبت و با استفاده از شگرد‌های مختلف ارز به خود اختصاص داده و بدین گونه از مدارک سوء استفاده می‌کردند.

 سردار رادان در پایان عنوان کرد: در فرآیند این پرونده متاسفانه در مواردی همراهی‌های غیر قانونی صورت گرفته که باعث تسهیل امور این سودجویان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین