کد خبر: ۹۲۴۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹

سفیر ایران در لبنان: ایران توانایی و اقتدار بالایی برای دفاع از مقاومت دارد

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت به دلیل معادلات قدرت که از سوی مقاومت بر رژیم اشغالگر اسرائیل تحمیل شده است، احتمال وقوع جنگ بسیار پایین است.
سفیر ایران در لبنان: ایران توانایی و اقتدار بالایی برای دفاع از مقاومت دارد
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت حزب‌الله واکنش نشان داد.

او نوشت: «صرف‌نظر از جنبه‌های نمایشی که در دستورکار رژیم اشغالگر قرار دارد، همچنان موضع ما در قبال تهدیدات گسترش دایره جنگ در سه مورد خلاصه می‌شود».

سفیر ایران در لبنان افزود: «اولا انتظار جنگ را نداریم و معتقدیم که به دلیل معادلات تحمیل شده قدرت، امکان آن بسیار پایین است؛ دوما: ما خواهان جنگ نیستیم، چرا که جمهوری اسلامی ایران همواره برای کاهش تنش در منطقه تلاش کرده است».

مجتبی امانی در ادامه نوشت: «سوما: به معنای واقعی کلمه از جنگ هراسی نداریم و دشمنانمان باید تصور کنند که با استفاده از توانایی و اقتدارمان چه کار‌هایی می‌توانیم انجام دهیم و از مقاومت دفاع کنیم».

دور جدید تهدیدات رژیم اشغالگر علیه حزب‌الله پس از آن آغاز شده است که عصر روز گذشته در پی اصابت اجسام منفجره به شهرک «مجدل شمس» در جولان اشغالی، ۱۱ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر زخمی شدند که تعدادی از کشته شدگان کودک بودند.

پس از این رخ‌داد، مقامات رژیم اسرائیل به سرعت انگشت اتهام را به سوی حزب‌الله نشانه گرفته و جنگ رسانه‌ای وسیعی را آغاز کردند.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسمی قویا ادعای رسانه‌های صهیونیستی را رد و انجام حمله به مجدل شمس را تکذیب کرده است.

اما با وجود تکذیب شدید حزب‌الله، «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اشغالگر مدعی شده است: «اتفاق مجدل شمس، خطرناک‌ترین حادثه علیه غیرنظامیان از ۷ اکتبر گذشته است، ما در حال آماده‌سازی واکنشی علیه حزب‌الله هستیم».

در این میان برخی منابع گفته‌اند که موشک پدافندی ارتش اسرائیل عامل این حادثه بوده، حتی وبسایت روزنامه اسرائیل هیوم نوشته است: «تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک‌های شلیک شده در فضای مجدل شمس جولان دچار مشکل و اشتباه شدند».

در این راستا یک مقام آمریکا به وبگاه خبری آکسیوس گفت که حزب‌الله لبنان به سازمان ملل اطلاع داده حادثه مجدل شمس در نتیجه سقوط موشک پدافندی اسرائیل در یک زمین بازی فوتبال رخ داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین