کد خبر: ۹۲۷۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
در حال تکمیل....

آخرین خبرها از حمله احتمالی ایران به اسرائیل؛ پیام تهران به تل آویو

 رسانه‌ها اعلام کردند که اردن به تهران و تل آویو اطلاع داده که اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به آن‌ها نمی‌دهد و همچنین عربستان پیامی را به ایران رساند که «اجازه عبور هیچ جسم خارجی از طریق خاک خود را نمی‌دهد».
آخرین خبرها از حمله احتمالی ایران به اسرائیل؛ پیام تهران به تل آویو
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های صهیونیستی و خبرنگار اسرائیلی «آکسیوس» در مطالبی مدعی اطلاع رسانی ایران از طریق وزیر خارجه مجارستان درباره حمله تلافی جویانه خود به رژیم صهیونیستی شدند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی مدعی شد که «اسرائیل کاتس»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفته است: «ایران ما را از تصمیم خود برای حمله به اسرائیل آگاه ساخته است و این پیام را از طریق پیتر سیارتو، همتای مجارستانی خود دریافت کردم.»

این نشریه اسرائیلی مدعی شد که «علی باقری»، سرپرست وزارت خارجه کشورمان در تماسی تلفنی با وزیر خارجه مجارستان در ساعات پایانی امروز - دوشنبه - سیارتو را از تصمیم ایران برای حمله به اراضی اشغالی آگاه ساخته است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز ضمن تاکید روی ادعای خود گفته است: «جامعه جهانی باید بهای هرگونه اقدام تهاجمی از سوی ایران را افزایش دهد.»

جروزالم پست در بخش دیگر مطلب خود مدعی شد که سرپرست وزارت خارجه کشورمان در گفتگو با وزیر خارجه بحرین، از عزم ایران برای پاسخ به ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران سخن گفته است.

از طرفی، «باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی «آکسیوس» از قول مقامات ارشد رژیم صهیونیستی نوشت: وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود به وی گفت که ایران به مجارستان اطلاع داده است که در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، به اسرائیل حمله خواهد کرد.

اسکای نیوز عربی نیز نوشت: اردن به ایالات متحده، اسرائیل و ایران اطلاع داده که به هیچ وجه اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد.

همزمان سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل نیز خبر داد که عربستان پیامی را به ایران رساند که "اجازه عبور هیچ جسم خارجی از طریق خاک خود را نمی‌دهد و از خود دفاع می‌کند، نه از اسرائیل".

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: از طریق دوستان خود پیامی را به ایران فرستادیم و اعلام کردیم که از اسرائیل دفاع خواهیم کرد و افزایش تنش به نفع آن‌ها نیست.

کانال صابرین نیوز به نقل از رسانه های عبری نوشت: در پایان ارزیابی شبانه نتانیاهو از وضعیت با مقامات ارشد نهاد امنیتی، پیام مخابره شده این بود که اسرائیل علاقه ای به جنگ منطقه ای ندارد.

یک منبع اسرائیلی می گوید: ما به سمت یک جنگ همه جانبه پیش نمی رویم، اما با آمادگی بالایی برای دفع هر تهدیدی آماده ایم.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به ایران پیام دادیم که تشدید تنش به نفع آن نیست و از «اسرائیل» دفاع خواهیم کرد.

کشورهای عربی در حال آماده شدن برای پاسخ ایران هستند و سعودی‌ها پیامی دادند: ما اجازه نمی‌دهیم از حریم هوایی ما عبور کند، ما از خودمان دفاع می‌کنیم، نه از اسرائیل.

کره‌جنوبی خواستار خروج شهروندانش از سرزمین‌های اشغالی و لبنان شد.

ادعای ترامپ: شنیده‌ام ایران امشب به اسرائیل حمله می‌کند 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا مدعی شد شنیده است که ایران در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه امشب به اسرائیل حمله خواهد کرد.

خبرهایی دربارۀ حمله موشکی به عین‌الاسد

یک منبع امنیتی خبر داد که صدای دو انفجار در نزدیکی پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق شنیده شده است. 

برخی منابع می‌گویند که علت این انفجارها، حمله موشکی است.

هیچ‌گونه محدودیت پروازی در کشور وجود ندارد

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: تا بدین لحظه هیچ‌گونه محدودیت پروازی برای غرب و شمال غرب کشور صادر نشده است. تمام پروازها به تمام مقاصد طبق برنامه درحال انجام است.

ترک لبنان

ارسال  تجهیزات پزشکی به لبنان پیش از جنگ احتمالی؛ فرودگاه بیروت مملو از افرادی است که می‌خواهند این کشور را ترک کنند.

 پرتغال نیز به شهروندانش برای سفر به ایران هشدار داد.

لوفت‌هانزا هم پروازهای خود به مقصد تهران، تل‌آویو و بیروت را تا ۲۲ مرداد تعلیق کرد.

علی واعظ، تحلیل گر مسائل بین المللی نوشت: از آنجایی که ایران خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در جده در روز چهارشنبه شده است، من شک دارم که حمله ای امشب انجام شود. اما چه کسی می داند...

باقری: لازم است در مقابل موجود شرور منطقه ایستاد

سرپرست وزارت خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجۀ مجارستان: اقدامی که صهیونیست‌ها به‌تازگی انجام دادند، نقض امنیت و حاکمیت ملی ما و صلح و ثبات منطقه‌ای است. لازم است در قبال موجود شروری که عامل ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است، ایستاد و طبق حقوق بین‌المللی اقدام متقابل انجام داد تا طرف مقابل، امکان تشدید اقدامات متجاوزانه خود را در منطقه پیدا نکند. وزیر خارجۀ مجارستان: ما به‌شدت نگران آنچه نسبت در لبنان رخ می‌دهد و روند تشدید تنش که در منطقه در جریان است، هستیم. 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: سفر رئیس سنتکام به اسرائیل حاکی از حمایت قاطع واشنگتن از ماست.

‌ آمریکا: در تلاش برای جلوگیری از حملهٔ ایران به اسرائیل هستیم

سخنگوی وزارت خارجهٔ آمریکا: ما این را برای ایران روشن کرده‌ایم که باید از بالابردن تنش‌ها اجتناب کنند و اینکه در صورت حمله ما از اسرائیل دفاع می‌کنیم. فکر نمی‌کنیم که این حمله باید اتفاق بیفتد و در تلاش هستیم از آن جلوگیری کنیم.

سخنگوی پنتاگون به خبرنگار اسکای نیوز عربی گفت که ایالات متحده تا این لحظه تحرکات خاصی در ایران مشاهده نکرده که نشانگر حملاتی احتمالی در ساعات آینده به اسراییل باشد. 

صدای انفجار در سپاهان‌شهر اصفهان برای اقدام آموزشی بود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان: علت صدای انفجارها در سپاهان‌شهر اقدام آموزشی بوده است.

دقایقی پیش سه صدای انفجار در سپاهان‌شهر اصفهان شنیده شد.

 روابط عمومی سپاه اعلام کرد صداهای انفجار در اصفهان مربوط به مانور آموزشی نیروهای دوره تکاوری دانشگاه امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی میباشد.

حمله پیشگیرانه اسرائیل

 ادعای عجیب یدیعوت آحارونوت: اسرائیل اگر ۱۰۰ درصد از حمله قریب الوقوع ایران مطمئن باشد، حمله پیشگیرانه انجام خواهد داد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین