کد خبر: ۹۲۸۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
پزشکیان فردا برای ارائه فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس می‌رود

آخرین اخبار کابینه پزشکیان؛ ۴ انتصاب جدید | گمانه زنی درباره وزرای پیشنهادی

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: گزینه پیشنهادی همه وزارت‌خانه‌ها غیر از علوم و کشور تقریباً نهایی و قطعی شده است.
آخرین اخبار کابینه پزشکیان؛ ۴ انتصاب جدید | گمانه زنی درباره وزرای پیشنهادی
آفتاب‌‌نیوز :

شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرگراری تسنیم، با بیان اینکه، گزینه پیشنهادی همه وزارت‌خانه‌ها تقریباً نهایی و قطعی شده است، گفت: در حال بررسی آخرین جمع‌بندی‌ها درباره ۲ وزارت خانه کشور و علوم هستیم و فعلاً جمع‌بندی‌ها درباره این ۲ وزارت‌خانه قطعی نشده است.

وی گفت: درباره وزارت کشور، سه تا ۴ گزینه مطرح هستند که همه آن‌ها برای معرفی به مجلس شانس دارند.دبیری گفت:

سعی ما این است که فردا همه وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کنیم، اما این مهم، مستلزم این است که درباره ۲ وزارت‌خانه باقی‌مانده بتوانیم جمع بندی کنیم.

پزشکیان فردا برای ارائه فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس می‌رود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه اسامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم توسط رئیس جمهور به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: فردا یکشنبه (۲۱ مردادماه) قرار است فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توسط رئیس‌جمهور ارائه شود. طبق آخرین گفت‌وگویی انجام شده بین هیأت رئیسه مجلس و دولت، فهرست کامل وزرای پیشنهادی دولت فردا به مجلس ارائه خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ادامه تمام کمیسیون‌های تخصصی مجلس از عصر روز یکشنبه بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دستور کار دارند و این روند در روزهای بعد به صورت دو شیفت در کمیسیون‌ها پیگیری می‌شود.

سلیمی اظهار کرد: بنا شده که تمام وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یابند و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: از روز شنبه آینده(۲۷ مردادماه) نیز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا روز چهارشنبه(۳۱ مردادماه) ادامه دارد.

۴ انتصاب جدید

ظهر امروز، رئیس جمهور با صدور حکمی محمد اسلامی را با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب و تصریح کرد: امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیات محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.

مسعود پزشکیان در حکمی دیگر سعید اوحدی که پیش از این سابقه معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش و ریاست سازمان حج و زیارت را در کارنامه داشته است را به‌ سمت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.

پزشکیان در سومین حکم امروز خود، حسین افشین را به سمت معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور منصوب کرد.

پزشکیان در چهارمین حکم، زهرا بهروزآذر را به سمت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد. وی پیش از این سمت مدیرکل سابق امور بانوان شهرداری تهران را برعهده داشته است.

همچنین اخباری مبنی بر انتصاب محمد شریعتمداری به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور منتشر شده است.

 اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی پزشکیان برای کابینه

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری تسنیم کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان را به شرح زیر تائید کرده است. برخی منابع خبری دیگر ضمن تائید کلیات این لیست، درباره یک یا ۲ گزینه پیشنهادی ابراز تردید کرده و گفتند ممکن است یک یا دو گزینه این لیست قطعی نباشد.

وزارت کشور: حسین اعلایی یا مقیمی (هنوز قطعی نشده و احتمال تغییر هست)

وزارت آموزش و پرورش: محسن حاج میرزایی

وزارت ورزش: احمد دنیا مالی

وزارت اطلاعات: حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب

وزارت صمت: سید محمد اتابک

وزارت ارشاد: سیدعباس صالحی

وزارت علوم: حسین سیمایی صراف

وزارت جهاد کشاورزی: غلامرضا نوری قزلجه

وزارت راه: فرزانه صادق

وزارت نفت: سید عماد حسینی

وزارت میراث: رضا صالحی امیری

وزارت نیرو: عباس علی‌آبادی

وزارت کار: احمد میدری

وزارت ارتباطات: ستار هاشمی

وزارت خارجه: عباس عراقچی

وزارت اقتصاد: عبدالناصر همتی

وزارت دفاع: عزیز نصیر زاده یا حبیب‌الله سیاری

وزارت دادگستری: امین‌حسین رحیمی

وزارت بهداشت: عبدالله کریمی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین