کد خبر: ۹۲۹۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳

خواندن تیتراژ فیلم‌های سینمایی هم مافیا دارد!

خواندن و پخش آوای خوانندگان تیتراژ‌ها در جذب مخاطب تاثیر مهم دارد و از آن سو باعث شهرت خواننده و رونق کار او می‌شود، اما مافیای این عرصه و دست‌های سوداگر پنهان و آشکار، مانع بروز و ظهور استعداد‌های جدید می‌شوند.
خواندن تیتراژ فیلم‌های سینمایی هم مافیا دارد!
آفتاب‌‌نیوز :

تیتراژ آثار سینمایی و تلویزیونی در واقع ویترین و شاکله موضوع و محتوا و جذابیت‌های آن است. تولید و ساخت تیتراژ، تخصص و تبحر و کارگردانی ویژه‌ای را می‌طلبد تا بتواند شرایط مناسب جذب مخاطب جهت تماشای آثار را فراهم آورد.

استفاده از تصاویر شیک و تماشایی و عناصری که در خدمت معرفی مضامین آثار باشند، تدوین مناسب، موسیقی دلنشین و سرانجام آوای خوش، مهمترین ارکان ساخت تیتراژ‌ها را تشکیل می‌دهند.

در میان عوامل و عناصر یادشده، بهره گیری از یک خواننده خوش صدا در بخشیدن جذابیت به تیتراژ‌ها جایگاهی شاخص دارد و در چنددهه اخیر بر استفاده از خوانندگانی با آو‌های مخملین و گوش و دلنواز در تیتراژ‌ها افزوده شده و استقبال خوب مخاطب گواه صدق این مدعا است.

تیتراژ‌ها غالبا به دوشکل و شیوه تولید و در ابتدا و انتهای آثار جای می‌گیرند و بعضی از تولیدکنندگان فیلم‌ها و سریال‌ها و حتی تئاتر‌ها از دو خواننده برای خوانش در آغاز و پایان آثار خود بهره می‌برند.

دعوت از هنرمندان شناخته شده و معروف موسیقی و آواز برای خواندن در آثار سینمایی و هنری و تلویزیونی، سبب پیدایش و ظهور دو مساله مهم و جدی شده است؛ نخست دستمزد‌های بالای خوانندگان و دوم تشکیل شدن باند‌های مافیایی که با دریافت دستمزد‌های راهزنی، صرفا از خواننده‌های خاص در فیلم‌ها و سریال‌ها استفاده می‌برند و اجازه حضور و معرفی و فعالیت را از هنرمندان مستعد و خوش نوا سلب کرده و با انواع تبانی‌ها و ترفند‌ها فقط خودی را به کار می‌گیرند.

ده‌ها خواننده مستعد و شناخته شده و گمنام در سراسر کشور بویژه شهرستان‌ها وجود دارند که راه ورود آن‌ها به عرصه هنر و موسیقی و خواندن در تیتراژ‌ها بسته است و متاسفانه قربانی زد و بند‌ها و بده و بستان‌های مافیای موسیقی و تیتراژ شده اند

بدون تردید خواندن و پخش آوای خوانندگان تیتراژ‌ها در جذب مخاطب تاثیر مهم دارد و از آن سو باعث شهرت خواننده و رونق کار او می‌شود، اما مافیای. این عرصه و دست‌های سوداگر پنهان و آشکار، مانع بروز و ظهور استعداد‌های جدید می‌شوند

این در حالی است که ده‌ها خواننده مستعد و شناخته شده و گمنام در سراسر کشور بویژه شهرستان‌ها وجود دارند که راه ورود آن‌ها به عرصه هنر و موسیقی و خواندن در تیتراژ‌ها بسته است و متاسفانه قربانی زد و بند‌ها و بده و بستان‌های مافیای موسیقی و تیتراژ شده اند.

کاسبکاران و مافیای تیتراژ که در میان هنرمندان سیما و سینما و موسیقی و... نفوذ کرده اند شرایط خواندن در تیتراژ‌ها را به باج دهندگان خود منحصر کرده و اگر کسی بخواهد وارد این حوزه شود، چنانچه پولدار و اهل رشوه باشد، امکان حضور می‌یابد، در غیر این صورت شاید تا آخر عمر گمنام و مظلوم و ناشناخته بماند.

روزگاری به خوانندگان بابت خواندن در تیتراژ‌ها که به استقبال مردم از آثار هنری بویژه سریال‌ها کمک می‌کرد دستمزد می‌دادند، گرچه هنوز هم کم و بیش این کار انجام می‌شود، اما اکنون معمولا از خوانندگان جهت خواندن در تیتراژ‌ها پول هم می‌گیرند! سازندگان فیلم «یادگار جنوب» مانند برخی سالم اندیشان هنر و سینما و تلویزیون در برابر فساد مافیا ایستاده و به راهزنی‌های آن‌ها پاسخ قاطع منفی داده و در‌های هنرنمایی را به روی هنرمندان بااستعداد و خوش آتیه کشور و شهرستان‌ها گشوده‌اند.

اقدامی که جای تحسین دارد و شایسته است از این حرکت هنرمندان در حمایت از خوانندگان و پاکسازی تیتراژ فیلم‌ها و سریال‌ها از مافیا، پشتیبانی کرد و ضرورت دارد تا برای سالم سازی این فضا و طرد مافیا و فاسدان، مقام‌های فرهنگی و دولتی و قضایی و انتظامی هم باهماهنگی هنرمندان متعهد ورود کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین