پایگاه خبری آفتاب
۲۳ /خرداد /۱۴۰۵
Saturday 13 June 2026
کد خبر:۹۲۹۶۱۸
۲۰:۳۲
۱۴۰۳/۰۵/۲۶

با مصرف منیزیم از آلزایمر جلوگیری کنید

با مصرف منیزیم از آلزایمر جلوگیری کنید
یک مطالعه جدید از سوی متخصصان استرالیایی نشان داد پیروی از رژیم غذایی غنی از منیزیم خطر آسیب به DNA و اختلالات دژنراتیو مزمن از جمله آلزایمر را کاهش می‌دهد.
۲۰:۳۲
۱۴۰۳/۰۵/۲۶
به گزارش آفتاب نیوز،

محققان علوم تغذیه در دانشگاه استرالیای جنوبی با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون ۱۷۲ فرد میانسال، ارتباط قوی بین سطوح پایین منیزیم و مقادیر بالای اسید آمینه سمی به نام «هموسیستئین» پیدا کردند. هموسیستئین حاوی گوگرد است.

این ترکیب سمی به ژن‌های بدن آسیب می‌زند و افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون، بیماری‌های گوارشی، طیف وسیعی از سرطان‌ها و دیابت می‌کند.

این مطلب که در «مجله اروپایی تغذیه» منتشر شده، می‌افزاید: غلات کامل، سبزیجات با برگ سبز تیره، آجیل، لوبیا و شکلات تلخ همگی غذا‌های غنی از منیزیم هستند که به بدن در تولید انرژی، استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها، تنظیم قند خون و فشار خون، سلامت قلب، ماهیچه‌ها و کلیه‌ها کمک می‌کنند.

به گفته محققان مصرف کم منیزیم (کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز) می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش دهد و منجر به آسیب DNA شود.

به نوشته مدیکال اکسپرس، منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان موجود در بدن انسان است و بیش از ۲۰۰ آنزیم برای فعال کردن فرآیند‌های حیاتی در بدن به آن نیاز دارند.

گزارش خطا
برچسب‌ها:
منیزیم آلزایمر
ارسال پیام
captcha