کد خبر: ۹۲۹۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶

دارو‌های کاهش وزن چرا دیگر اثری ندارد؟

در مورد تاثیرات داروهای کاهش وزن بیشتر بدانید.
دارو‌های کاهش وزن چرا دیگر اثری ندارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

دارو‌هایی مانند Ozempic و Wegovy در نهایت به یک پلات کاهش وزن می‌رسند که فراتر از آن کاهش وزن بیشتر کند یا متوقف می‌شود. مانند هر روش کاهش وزن سالم دیگری، بدن در نهایت در وزن مناسب قرار می‌گیرد که ممکن است با اهداف کاهش وزن آن فرد مطابقت داشته باشد یا نباشد. دارو‌های GLP-۱ به تعهد مادام العمر نیاز دارند اگر فرد امیدوار باشد که وزن از دست رفته خود را بازیابی نکند، که با قطع مصرف آن‌ها می‌توان انتظار داشت.

برای بسیاری از افرادی که با کاهش وزن دست و پنجه نرم کرده‌اند، دارو‌های دیابت مبتنی بر سماگلوتید مانند Ozempic و Wegovy رویکرد متفاوتی برای کاهش وزن ارائه کرده‌اند. این دارو‌ها می‌توانند منجر به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی یا بیشتر در وزن شوند، اگرچه استفاده از اوزمپیک برای کاهش وزن توسط اداره داروی فدرال در ایالات متحده تایید نشده است.

با این حال، پس از یک نقطه خاص، دارو‌های سماگلوتید به کاهش وزن کمک نمی‌کنند. در این فلات، وزن بیشتری از دست نمی‌رود مگر اینکه چیزی معنی دار تغییر کند. این معمولاً به معنای تغییر به یک داروی قوی‌تر یا ایجاد تغییرات در رژیم غذایی یا ورزش است، اگرچه این اقدامات همیشه مشکل را برطرف نمی‌کنند.

چنین دارو‌هایی شبیه یک هورمون طبیعی است که به مغز احساس سیری می‌دهد و هضم را کند می‌کند و باعث می‌شود غذا با سرعت بیشتری از بدن خارج شود. هنگامی که فرد مصرف سماگلوتاید را متوقف می‌کند، وزن از دست رفته برمی گردد. برای جلوگیری از این امر، دارو تا آخر عمر مصرف می‌شود.

منبع: فرتاک نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین