کد خبر: ۹۳۰۵۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

چگونه فشار شغلی سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

اثر استرس شغلی می‌تواند فراتر از عصبی شدن و حس ناخوشایند آغاز هفته باشد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که استرس شغلی می‌تواند روی قلب نیز تاثیر بگذارد.
چگونه فشار شغلی سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس این مطالعه که در نشریه انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، فشار شغلی با افزایش احتمال ابتلا به شایع‌ترین نوع ضربان قلب نامنظم (آریتمی قلبی) ارتباط دارد.

متخصصان سوابق پزشکی حدود ۶۰۰۰ بزرگسال شاغل در بخش اداری و همین‌طور داده‌های ۱۸ سال بعد را بررسی کردند. یافته‌ها نشان داد کارمندانی که گفتند تحت فشار شغلی بالایی بوده‌اند ۸۳ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند که شایع‌ترین نوع آریتمی یا ضربان قلب نامنظم است.

کارمندانی که گزارش دادند احساس «نامتوازنی تلاش و پاداش» دارند ــ به این معنا که فکر نمی‌کنند عملکردشان به شکلی منصفانه با «حقوق»، «قدردانی» یا «امنیت شغلی» جبران شده باشد ــ ۴۴ درصد بیشتر احتمال دارد به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا شوند.

این خطر در کارمندانی که همزمان احساس فشار کاری بالا و نامتوازنی تلاش و پاداش داشتند ۹۷ درصد افزایش می‌یابد.

علائم فیبریلاسیون دهلیزی سرگیجه، خستگی، تنگی‌ نفس، ضربان قلب نامنظم یا احساس تپش یا تندتند زدن قلب را شامل می‌شود. فیبریلاسیون دهلیزی همچنین می‌تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد.

چگونه می‌شود استرس مرتبط با کار را مدیریت کرد؟

به گزارش ایندیپندنت، نویسندگان این پژوهش توصیه می‌کنند که شناسایی و رسیدگی به عوامل استرس‌زا در محیط می‌تواند راهی موثر در پیشگیری از فیبریلاسیون دهلیزی باشد. هرچند حذف کامل استرس شغلی ممکن نیست، کارشناسان می‌گویند با انجام برخی کارها می‌توانید از استرس شغلی بکاهید.

بر پاداش خودتان متمرکز باشید. اگر احساس می‌کنید که از شغلتان به‌اندازه کافی بهره نمی‌برید، به خودتان یادآوری کنید که برای چه کار می‌کنید.
استراحت کنید. وقفه‌های کوتاه در طول روز کاری مانند پیاده‌روی کوتاه و سریع، وقفه‌ای برای نوشیدن آب یا چند دقیقه مراقبه و کند کردن تنفس و افکار، اهمیت دارند. در صورت نیاز زنگی روی گوشی تلفن‌تان بگذارید تا به شما یادآوری کند از جایتان برخیزید، کمی حرکات کششی انجام دهید، قدمی بزنید یا با همکارانتان صحبت کنید. حتی بستن چشم‌ها به‌مدت ۳۰ ثانیه در محیطی آرام و ساکت می‌تواند کمک کند.
دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید. نوشتن یادداشت روزانه نه تنها به پیگیری محرک‌های استرس کمک می‌کند، بلکه برای ثبت هر پیروزی کوچک شخصی مفید است. از تعریف و تمجید یک همکار گرفته تا موفقیت فرزندتان در مدرسه همه را بنویسید، گاهی نگاه به نکات مثبت می‌تواند افکار ما را دوباره تنظیم کند.
فضای کارتان را ارزیابی کنید. مرتب کردن میز یا دفتر کار می‌تواند به کاهش باز ذهنی کمک کند. لحظه‌ای وقت بگذارید و محیط کارتان را ارزیابی کنید تا ببینید چه عواملی بر استرس شغلی‌تان اثر می‌گذارند. آیا یک فضای کاری راحت عاری از بی‌نظمی و عوامل حواس‌پرتی دارید؟
به جست‌وجوی شغل جدید فکر کنید. اگر استرس و اضطراب کار واقعا به شما فشار می‌آورد، شاید یعنی زمان آن فرا رسیده است که رزومه‌تان را به‌روز کنید و دنبال شغل جدیدی بگردید.
کارفرما و مدیر چه اقدام‌هایی می‌تواند صورت دهد؟

به کارمندان گزینه و حق انتخاب بدهید. با کارمندان در مورد ترجیح کاری‌شان صحبت کنید تا احساس کنترل را در آن‌ها افزایش دهد که به کاهش استرس کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، برخی افراد ممکن است ترجیح دهند هنگام نهار پشت میزشان کار کنند تا زودتر روز کاری‌شان را به پایان برسانند.

به کارمندان کمک کنید اولویت‌بندی کنند. به کارمندان کمک کنید تا حجم کارشان را ارزیابی کنند و مشخص کنند چه وظایفی را می‌تواند به بعد موکول کرد. این کار نه تنها به تخصیص عملی حجم کاری کارمند کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود کارمند احساس کند که دیده و شنیده می‌شود و با مدیریت ارتباط دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین