کد خبر: ۹۳۲۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸

خبر مهم برای بازار مسکن/مجوز جدید در تهران صادر شد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه مکان‌یابی و ضوابط و مقررات ساخت بناهای بلندمرتبه در محدوده شهر تهران را به شهرداری تهران ابلاغ کرد.
خبر مهم برای بازار مسکن/مجوز جدید در تهران صادر شد
آفتاب‌‌نیوز :

خسرو دانشجو در مکاتبه با زاکانی شهردار و چمران رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مغایرت‌های اساسی مصوبات کمیسیون ماده ۵ در مکان یابی و ضوابط و مقررات ساخت بنا‌های بلندمرتبه در محدوده شهر تهران ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ موضوع مغایرت اساسی " بند ۲۱ صورت‌جلسه شماره ۶۷۸ کمیسیون ماده پنج شهر تهران قطعه " S ۸ با مصوبه مورخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ شورای‌عالی در خصوص " مکان‌یابی و ضوابط و مقررات ساخت بنا‌های بلند مرتبه در محدوده شهر تهران" را با توجه به صورت‌جلسه مورخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و با تراکم مطابق زیر پهنه R ۲۶۳ به صورت ۲۰ طبقه روی همکف مشاعی با سطح اشغال ۳۰ درصد، منوط به رعایت کلیه ضوابط مرتبط و تأمین کلیه پارکینگ‌های مورد نیاز موافقت کرد.

این مصوبه تاکید کرده است: شهرداری ملزم است قبل از صدور پروانه تأییدیه انطباق استقرار بنا با مصوبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ شورای‌عالی تحت عنوان دستورالعمل الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل را از سازمان پدافند غیرعامل اخذ و تصویر آن را به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال کند. همچنین هرگونه تغییر در کاربری، عملکرد، تعداد طبقات، سطح اشغال و تراکم ساختمانی مغایرت اساسی تلقی و مستلزم بررسی در شورای‌عالی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین