کد خبر: ۹۳۳۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵

قورت دادن آدامس خیلی خطرناک است!

یکی از متخصصان گوارش و متخصص کبد در روسیه، توضیح داده است که هنگام قورت دادن آدامس چه اتفاقی می افتد. این کارشناس روسی گفت: بزرگسالان همیشه به کودکان توصیه می کنند که آدامس را قورت ندهند، زیرا هضم نمی شود و ممکن است برای بدن خطرناک باشد.
قورت دادن آدامس خیلی خطرناک است!
آفتاب‌‌نیوز :

‌می‌توانید آدامس را قورت دهید، اما توصیه نمی‌شود، زیرا برای این منظور تولید نمی‌شود، علاوه بر این، تمام تولیدکنندگان آدامس خطر بلعیدن آدامس را در نظر گرفته اند، یعنی آدامس نباید آسیبی به آن وارد کند. سلامت انسان در صورت بلعیده شدن. ” آدامس نمی‌تواند روده را مسدود کند یا به دیواره آن بچسبد.

این پزشک روسی می‌گوید: بیشتر لثه‌ها خنثی و بی اثر هستند. مانند ماتریکسی است که درون آن طعم دهنده و پرکننده است. هنگام جویدن، فقط ماتریکس باقی می‌ماند که با هیچ ماده دیگری واکنش نشان نمی‌دهد، بی صدا از دستگاه گوارش عبور می‌کند و به طور طبیعی از بدن دفع می‌شود.

این متخصص توصیه می‌کند که زیاد آدامس نجوید، زیرا ممکن است باعث ایجاد اختلالاتی در دستگاه گوارش شود.

وی می‌گوید: به طور کلی جویدن آدامس همیشه توصیه نمی‌شود، زیرا حاوی درصد بالایی از سوربیتول (جایگزین قند) و سایر موادی است که باکتری‌های روده را تغذیه می‌کند و منجر به افزایش تعداد آن‌ها و در نتیجه افزایش تشکیل گاز می‌شود. نفخ و ناراحتی معده می‌شود.

منبع: فرتاک نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین