کد خبر: ۹۴۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
تلاش برای توقف جنایات اسرائیل در غزه و لبنان

عراقچی: درک مشترکی در منطقه درباره خطر گسترش جنگ وجود دارد

وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی‌هایش با کشور‌های منطقه درباره اوضاع جاری در غرب آسیا گفت: در حال حاضر در منطقه درک مشترکی نسبت به خطر درگیری‌ها در لبنان، بحث آوارگان و احتمال گسترش جنگ وجود دارد.
عراقچی: درک مشترکی در منطقه درباره خطر گسترش جنگ وجود دارد
آفتاب‌‌نیوز :

 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در مقصد سوم دور چهارم سفرش به منطقه در راستای تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و گفتگو درباره تحولات منطقه و همچنین شرکت در نشست وزرای خارجه ۳+۳ به استانبول سفر کرده، در اظهاراتی درباره این سفر گفت: با توجه به وضعیتی که در منطقه وجود دارد و تهاجمات رژیم صهیونیستی به لبنان در ادامه تهاجمات به غزه و شرایط خطرناک منطقه، سفر‌هایی به کشور‌های مختلف منطقه داشتم. در دور اخیر به اردن و مصر سفر و از آنجا به ترکیه آمدم برای ادامه سفر که ضمناً با دومین اجلاس وزرای خارجه ۳+۳ در رابطه با منطقه قفقاز مصادف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه درک مشترکی نسبت به خطر درگیری‌ها در لبنان، بحث آوارگان و احتمال گسترش جنگ وجود دارد و در همه کشور‌ها این نگرانی غالب است، افزود: مجموعه فعالیت‌های دیپلماتیک در جهت مقابله با این وضعیت و جلوگیری از افزایش تنش و کنترل وضعیت صورت می‌گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: به کشور‌هایی که سفر داشتیم مشورت‌ها و رایزنی‌هایی صورت گرفت و ادامه آن را با ترکیه خواهیم داشت و در دیدار با وزیر خارجه و رئیس‌جمهور ترکیه این مباحث مطرح خواهد شد.

عراقچی با بیان اینکه همیشه با ترکیه روابط خوبی داشتیم و در موضوعات منطقه‌ای مشورت‌های نزدیکی انجام دادیم، اظهار داشت: حتماً در این سفر در خصوص مسائل جاری منطقه و خطراتی که منطقه را از جهت افزایش تنش تهدید می‌کند، رایزنی‌های ما مهم‌تر از همیشه خواهد بود.

وی با اشاره به نشست فرمت ۳+۳ (دومین دور این نشست در سطح وزرا) که امروز در استانبول برگزار خواهد شد، عنوان کرد: البته مثل دور قبل گرجستان در این اجلاس شرکت نمی‌کند، ولی بقیه کشور‌های منطقه این عزم و اراده را نشان داده‌اند که درباره مسائل قفقاز که ماهیت خودش را دارد و امنیت منطقه قفقاز در شمال کشورمان، مذاکراتی انجام و هماهنگی‌هایی بین کشور‌های منطقه صورت بگیرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: این منطقه هم در سابقه اخیر خودش جنگ را تجربه کرده و باید مراقبت کنیم موضوعات منطقه‌ای به طریق مسالمت‌آمیز حل و فصل شود و ترتیبات امنیتی و سیاسی که در منطقه پدید می‌آید، باعث صلح و ثبات این منطقه شود.

وی گفت: جلسات کارشناسی برگزار و اسناد بیانیه نهایی آماده شده و ان‌شاءالله در جلسه وزرا به تصویب خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین